måndag 2 maj 2016

Studier, "The Boy" och läsning.


Jobbhelg slut!! Och jag slut, troligen värre än vanligt med förkylningen i kroppen och det faktum att jag sov suuuperdåligt inatt. Var vansinnigt trött igår när jag kom hem efter min delade tur, sa till M att jag nog skulle somna på tre röda. Låg och läste ett tag men när jag släckte lampan...Jo tjena! Slumrade till en stund men vaknade av nåt ljud och låg sen och snurrade, så trött så kroppen gjorde ont. Vet inte när jag äntligen gled iväg. 

Idag när jag jobbat klart blev det hem en snabbis för lunch, sen plockade bror upp mig och vi for ner till skolan för introduktion i Äldres Hälsa och Livskvalité. Känns spännande! Ja nu är det bara att sätta igång! =) Vi har till v. 52 på oss, 200 p och vi läser i vår egen takt som man vill.

Trots trötthet har jag tagit mig igenom en film ikväll, ville ha lite mys med maken. Rysaren "The Boy" som jag sett fram emot! Och den var bra, vill inte avslöja för mycket men lite annorlunda än väntat ändå. 


Imorgon har jag ledig dag. Barnen ska iallafall vara hemma imorgon också, vi tar en vilodag till då det känns som om det behövs för säkerhets skull. Tydligen var det fler som är magsjuka på Kirons skola så de var inte överraskade att han åkte dit. 
Jag hoppas att jag har ro i kroppen nog att läsa lite, kanske både lite skola och min nuvarande huvud-bok,  Camilla Läckbergs "Änglamakerskan". =) 
Skulle också behöva plantera om lite småplant och blommor.. vi får se. 
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...