fredag 6 maj 2016

Jalapeñogratäng med nachos, och äntligen fredag!



Äntligen ledig helg! Yay!!
Helgen är i stort sett oplanerad förutom att Tiril ska på kalas. Härligt! 

Detta åt vi till middag idag, testade ett nytt recept på typ tacogratäng som ju går att variera en hel del. ;) Detta recept hittade jag i Hemköps annonsblad, mycket gott. 
 Jalapeñogratäng med nachos 4p
500 g nötfärs
1 påse tacokrydda
500 g krossade tomater
1 dl avrunna jalapeños
200 g Philadelphiaost original
1/2 skivad purjolök
1 skivad paprika (vi hade glömt köpa så vi tog 2 tomater istället)
1 dl svarta oliver skivade
1 dl riven ost
1 påse nachos
Guacamole
Värm ugnen till 225 grader. Bryn färsen i stekpanna och krydda med tacokrydda enligt förpackning. Tillsätt krossade tomater och låt koka samman 10 min. 
Lägg köttfärsen i ugnsform. Fördela grovhackade jalapeños ovanpå och toppa med täcke av Philadelphiaost. Strö på skivad purjo, skivade oliver, strimlad paprika (eller tomatskivor) och riven ost. 
Mattias gillar varma nachos så vi stack ner några innan gratinering ca 15 min, annars kan ni sticka ner  nachos i gratängen efter gratinering. Servera med guacamole, sallad och nachos/chilichips. Jättegott!

Mattias och barnen blev hemma idag medan jag jobbade till 12. Samma visa som igår, hade svårt att somna efter kvällsjobbet så var jättetrött på jobbet. Men de plockade upp mig och vi for på Coop och tog mjukglasspremiär! =) 

Helgblommorna inköpta. ;) 

Jag har hunnit med en powernap och sen även träna lite zumba (eller Linda Edler Dance Workout 5), bra med lite balans i livet. ;) Jag ska hoppa i duschen nu. 
M och barnen kikar på lite Kalle och Chokladfabriken innan barnen ska lägga sig... Haha, jag har ju förresten skaffat Snapchat! Samma namn som på insta. 
 ...och när barnen har lagt sig blir det "Game of Thrones", andra avsnittet på säsong 6. Helt underbart att det börjat igen! Kanske hinner vi med en film också... 
Ha en fin fredagkväll! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...