tisdag 15 mars 2016

Recept Kycklingfilé med soltorkade tomater och taco-ostsås, och veckans matsedel!

Hej! Vilket fantastiskt vårväder det varit idag! 12 plusgrader, och på baksidan i solen hade vi ett tag 21 grader. Underbart, nu tinar det med raketfart! Stora sjöar här och var. 
Jag har dock inte varit ute så mycket som jag skulle önskat då jag ju måste fixa klart det sista inför bytardagen, men lite sol har jag iallafall fått innan kvällsjobbet. 

Ja, två av fem kvällspass avklarade, imorgon tredje och sen de två sista i helgen. Blir bara två middagar för mig här hemma. ;) 
Här är veckomatsedeln för v. 11, mest M som bestämt ;))

MÅN: Hamburgare med bröd (Hanna kvällsjobb)
TIS: Korv & makaroner (Hanna kvällsjobb)
ONS: Spaghetti och köttfärssås (Hanna kvällsjobb)
LÖR: Tunnpannkaka (Hanna kvällsjobb)
SÖN: Fiskpinnar, potatis och yoghurtsås (Hanna kvällsjobb)


Här kommer recept på en av rätterna från förra veckans matsedel. Hittade den på en icke aktiv men för mig nyfunnen blogg, hon finns även på instagram och facebook: annamariasmatblogg.blogspot.se/. Även receptet på fredagsmaten denna vecka (som vi sköt på från förra veckan) kommer därifrån. Finns mycket frestande! 

Kycklingfilé med soltorkade tomater och taco-ostsås 6-8 p
1 kg kycklinginnerfilé
1 burk soltorkade tomater
2 inlagda grillade paprikor
Sås:
1 burk Creme bonjour ost med taco-smak
3 dl grädde - valfri sort
2 tsk soja
1,5 tsk dijonsenap
10 krossade grönpepparkorn
1 tsk curry
Stek filéerna i en stekpanna, salta och peppra dem. Lägg de i en ugnsfast form, lägg hackade tomater och grillade paprikor över. Koka ihop såsen och häll över kycklingen. Hit kan man förbereda om man vill. Sedan är det bara att gratinera i 225 grader i ca 20 minuter. Supergott! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...