torsdag 21 augusti 2014

Första klass och stugan före och efter, del 1!

Hej! Idag var det en stor dag, vår förstfödde började första klass!! Vår fina goa prins, vart tog åren vägen??? Var en stolt kille idag! 

Vet inte om ni ännu är nyfikna på hur vi grejat i stugan? Bilderna från där vi målat om tar vi i helgen tror jag om jag hinner. ;) Men visar er övriga stugan så länge, de delar där det inte förändrats så mycket! Klicka på bilderna för att se större. 
KÖK: Före...(förutom gardinerna som redan är bytta på före-bilderna, de har vi grejat, och på bilden till höger har vi redan möblerat om också...) 

Möblerat om, bytt ut prydnader,  och textilier på stolar och soffa, gardiner m.m. och ny matta! =) 



Tagit bort ett gammalt kylskåp som inte fungerade riktigt som det skulle, och som sagt var i hela stugan har vi bytt ut prydnader.


Här har M brutit bort den gamla köksön, som vi nog inte hann ta nån bild på men sned och vind och trasig var den iallafall. 

Ersatte den med en ny vi fått från min systers köksrenovering. 

Andra sidan av köket har vi inte gjort nåt i princip åt än förutom prydnader, men golvet lutar så vi måste fixa snart iallafall! 


SOVRUM: Före, har varit dubbelsäng där länge... 

Efter... Köpt en våningssäng för mer sängplatser och gjort lite piff, bytt textilier och gardiner här med. Här har vi ju också mer kvar att greja med, ska byta ut lite tavlor bla. men en del gillas och är såna jag minns sen jag var liten (alltså mina föräldrar som flyttat dem till stugan). ;) 
Här sover då våra barn i våningssängen (när vi inte har besök). 


En gammal fin pall som fanns i skjulet används nu som sängbord! 

Några av tavlorna jag minns sen barndomen...=) Den nere till höger hade min mormor och morfar i sitt sovrum, sexig singoalla. ;) 

Av en låda från den gamla köksön gjorde jag en liten hylla till sovrummet, målade om den och satte ny knopp bara, tada! Kopparprylarna är efter min farfar, upp-putsade och redo att synas igen!  

Toaletten och hall utanför: Före, gardiner redan bytta och möblering påbörjad. 

Bröt mot normen och tog inte helvita gardiner här, men känner jag mig själv blir det väl lite ljusare gardiner iallafall så småningom. Här har vi inte heller gjort så mycket, satt upp lite nytt på väggen bara, prydnader och bytt lampa. Vill ha ett golvskåp/hylla för hygienartiklar också. Hallen lite ommöblerat. Duschrummet har vi bara satt upp ljuslyktor i och fräschat upp litegrann, där visar jag inte... 

Ute/Altanen: Före...

Efter: Nya textilier och prydnader, fått stol och soffa från svärmor och tagit det gamla vardagsrumsbordet ut.  Även här finns ju mer kvar att göra...Men vi har iallafall börjat med piff! ;)





1 kommentar:

Cattis sa...

Kul att ha en stuga att pyssla i, fint!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...