tisdag 24 september 2013

Fotsmärtor och kantareller.

Hellu!
Ännu en lugn dag har flugit förbi. Sovit som en kratta och förkylningen på det så varit trött trött trött. Känns inte som om jag gjort nåt nyttigt alls idag...
 Förutom förkylningen så har jag fått ont i foten, igen! Jag har nåt som kommer och går, och jag har haft det i flera år, som en skärande smärta i "trampdynan" strax under tårna, båda fötterna men oftare vänster. Känns som om jag kliver på en spik eller som att jag har ett öppet sår där, vid belastning, gör skitont men syns inget utanpå! Det kan försvinna lika snabbt som det kommit, brukar hålla i sig som minst några timmar, upp till några dagar. Jag har aldrig sökt hjälp för det då det ju som sagt brukar försvinna, men som tex. idag har det begränsat mig i min vardag och än värre om jag skulle jobba, så jag ska nog ringa rådgivning i alla fall. Googlar jag så kan det ju låta som detta, Mortons sjukdom/neurom/syndrom, tydligen ganska vanligt,  hittade flera sidor om det... Konstigt är ju att jag inte direkt belastat fötterna mycket idag men ändå fått det, och jag kan få det likaväl barfota som i olika skor, spelar ingen roll och jag kan aldrig förutse när det kommer. =/

Mamma och pappa var förbi ikväll med en hink svamp, trattisar! =) Alldeles nyplockade, tack så jättemycket! *Nomnomnom*!!!
 

1 kommentar:

Theres sa...

kasnke kan vara detta
http://www.gaochlopkliniken.se/skador/mortons-neurom

har haft detta å jag fik en kortison spruta å vips var det borta!! kolla det!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...