tisdag 2 juli 2013

Kommande semesternöjen...=)

Herregud vilket åskväder det varit här idag, jättesoligt och varmt, men tokblåsigt och värsta åskan på samma gång! Och kring middagstid blev det strömavbrott i hela Ångermanland som jag fattat det, ojoj, strömmen kom tillbaka efter ca. 30 min, men det blev efterverkningar. På jobbet kunde vi varken komma in på datorerna (loggar ju in och skriver  och läser "journaler") eller se TV för det fanns inga kanaler (Allsång på skansen missades alltså av många ledsna äldre idag =( ),  och dessutom tjöt larmet ute i entrén fortfarande när jag gick hem vid 20.30, Härnösandshus-jouren hade häcken full över hela kommunen!!! Sicket äventyr!
Hemma hade vi i alla fall TV tack och lov, så vi kunde spela in "Morden i Midsomer".

 3 arbetsdagar kvar, åh det riktigt värker i kroppen av längtan!!
Vi planerar att ha en lugn semester, dona lite här hemma och vara i stugan lite, alltså mest härikring, MEN vi har i alla fall bokat om precis en vecka, en tripp till Furuvik! Vi ska sova 2 nätter i stuga där med 2 dagars entré i parken. =)

Kiron längtar jättemycket, speciellt efter tusenfotingarna som ska finnas, haha! Och lemurerna. =)

Och på vägen hemåt stannar vi till vid Fönebo camping där M och barnen var med Carina o svärfar för några veckor sen (ska lägga ut bilder därifrån inom kort) och sover i stuga där en natt också! Verkar jättemysigt!

Men, först av allt har vi bokat redan på söndag en dagstur med Ådalen 3 och deras lunchbuffé! Ska bli härligt!
Det kommer nog bli något mer under semestern också, nästnästa söndag (14/7) har ju jag och M faktiskt vår första bröllopsdag...får se om det blir något bara vi 2 runt det datumet i alla fall. =) Jag vet vad vi vill göra men vi får se om det blir.
Nu måste jag gå och lägga mig, tidigt jobb imorgon!  

3 kommentarer:

Catarina sa...

Furuvik är så himla mysigt- och alldeles lagom stort! Hoppas ni får det härligt!

Maria sa...

Jaha, välkommen till mig då säger jag! :) Furuvik ligger granne med Bomhus där jag bor, 10 min hem till mig bara! =) Där kommer ni ha kul!

Anonym sa...

Ja Furuvik är en underbar park måste jag säga! den är lagom stor o välskött de gånger vi har varit där, till skillnad från ex skansen som jag tyckte var lite sisådär på sina ställen.

Trist för gamlingarna=(. morden i midsomer kunde jag ladda ner som tur var så det blir det varje gång eftersom jag sussar gott i sängen innan den har slutat;-).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...