måndag 8 oktober 2012

Familjen firat Mats 29 årsdag!

Igår medan jag jobbade for resten av familjen iväg för att gratta Ms bror Mats på 29-årsdagen!
Barnen ritade först varsin teckning till honom. Kirons föreställer en robot som ska trampa ihjäl en flicka...
Ooops??
Killen har totalt dille på bokstäver och siffror nu, skrivit allt själv med stavhjälp från oss. ;o) Som ni ser kan man skriva uppåt också. ;o)
 
Tirils prick-teckning. =)
 
Farbror Mats och Tiril.
 
Han fick en camouflagemössa som jag sytt åt honom.
 
 
"Faster" Hanna.
 
De har blivit med en till hund, en valp...Dennis!
 
 
Inatt sov jag inget vidare, först frös jag ordentligt och sen blev det för varmt. Tror jag håller på bli lite förkyld. Tiril verkar också ha blivit lite snorig, sover sämre. Hon är just nu i en övergångsperiod och har slutat sova i vagnen och skippar ofta sömnen dagtid helt. Då är hon också extra trött på eftermiddagarna. Idag fick hon ta en lur, när jag ville väcka henne såg hon ut såhär, var väldigt segt uppvaknande.
 
Ska bli så skönt att få vara ledig imorgon!!! Hoppas på liten sovmorgon. På onsdag har vi planeringsdag på jobbet och blir då borta hela dagen. Det tråkiga är att arbetskamraterna verkar vilja gå ut på kvällen och äta, och vi har samtidigt föräldramöte på Tirils avdelning, vet inte hur jag ska göra, har inte kunnat följa med på nånting med mina arbetskamrater under detta lite mer än ett år jag hittills jobbat med dem, känner att det vore ju kul att träffa dem i privatlivet nån gång också. Så jag är kluven!!!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Haha.. så brutalt med mördarrobotar.. Hoppas dem inte dyker upp på kirons kalas!!

Ja det är så kul nu när de börjar vilja skriva. Eddie har noll koll på vad bokstäderna heter, kan E och D men han gillar oxå att skriv av.

Jag ska oxå på föräldramöte på förskolan imorgon!

Hoppas Tiril klarar sig undan förkylning och att hon lyckades sova bort den!!

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...