måndag 6 februari 2012

Söndag med mat och "bak"! =)

Jaha då var det ny vecka igen...och denna vecka är det nåt stort som händer! Imorgon fyller nämligen vår lilla goa skrutta hela 2 år!!! Fatta vad fort det gått!
Jag jobbar ikväll och imorgon till 12.30, men sen ska vi fira. Väcker henne såklart ändå imorgon med sång och paket. =) Vi har inte köpt så mycket, kommer faktiskt mest bli hemsytt i paketen. Men jag hoppas hon ska bli glad!

Igår söndag hade vi en hemmadag, så härligt att inte ha några specifika planer. Det blev inget födelsedagsbesök då det var så himla kallt ute, förstår att de inte vill köra långt då. Haft 27,8 minus som mest här, men 5 mil norrut hade de 32 minus!!
Jag tog till vara på dagen och sydde en hel del, och gjorde "storkok". =) Lagade både köttgryta med rödbetor, en stor sats, och gjorde även hemlagad mumsig pytt som M och barnen ska äta idag, jag tar med min portion på jobbet. =)
Har lagat denna gryta en gång tidigare, jättegod och enkel, men ska koka 2 timmar så det gäller att förbereda! Följer heller inte receptet helt (blir lixom lite olika grytor varje gång, haha!), la i potatis denna gång, och lite grädde, soja och redde av. Blev jättegott!
Och ang. baket så borde jag väl kanske bjuda på lite hembakt imorgon...Men jag har "bakat" i tyg istället, testat på att sy lite bakverk i velour till present. Gav mersmak, och var kul, ska sy fler varianter när tid finnes!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...