måndag 12 september 2011

Before and after byrå-redo! Oxå lite kläder....=)

Före sommaren så köpte vi ju en byrå till Tirils rum, tänkt att piffa till. Det har tagit tid....Såhär såg den ut. Jag har målat den vit...och nu har M tapetserat den med smurftapeten som vi haft hemma ett par år, sen före Tiril var påtänkt! Så här blev resultatet!Jag tycker den blev superfin! Jag ska piffa till lite mer prylar till hennes rum, kanske blir mer smurfar också. Lovar, är bara en slump att detta infaller precis nu när nya Smurf-filmen har premiär, detta har vi haft i åtanke länge... Men nu lär man väl tröttna på smurfar snabbt, haha!

Denna Hugin & Mugin-klänning fyndade jag när Sveali la ner sin butik, 70 % rea!!! Fynd, som sagt! Tiril kommer va så söt. Nästan allt var slut i Kirons storlek, och snabbt gick det, så det blev inget till honom.


Har lekt lite med färgning igen. Färgade några tyger och två fläckiga tröjor som Tiril ärvt av kusinerna, svart, men blev mer antracitgrått (beror på hur mycket tyg man färgar), men jag tycker det blev väldigt snyggt, och det är kul att polyestertråd inte blir färgad, så dekorsömmarna och brodyren ändå är i sin ursprungliga färg!

Nästa färgdopp tror jag blir lila, har lite mer grejer jag vill färga, och det är så kul!

1 kommentar:

Tina sa...

Superfin byrå..jo klart man tröttnar på något som man kanske har mycket utav, men det där var ändå väldigt häftigt så ni lär nog inte tröttna allt för mycket.
Klänningen var ju superfin också...att färga plagg, hur lätt är det? Skulle också vilja men är rädd för att det blir bananaz av allt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...