lördag 1 januari 2011

Ring klocka ring...! Vårt nyårsfirande, och enkät om mitt 2010! =)

Gott Nytt År, tänk, 2011, undrar vad detta år kommer föra med sig? Som det ser ut nu kommer jag iallafall att börja på en ny arbetsplats, lillan fyller ju 1 år (och Kiron 4!), vi fyller 30 år både jag och Mattias, och Tiril kommer börja på dagis....
Vi hade en härlig nyårsafton igår. Tog på förmiddagen en promenad ner till ICA (alldeles lagom sträcka att gå fram o tillbaka), var härligt väder ute, bara några minusgrader, och solen sken.
Vi invigde Tirils nya registreringsskylt till vagnen! Kiron fick åka bob, bra före ute. =) Härlig sol...Jag besteg detta berg av snö, haha, här är man på topp! Stooor snöhög!Mattias måste klättra upp han också...Högt upp.
Utsikt mot våra kvarter.
Tiril hade det gosigt i vagnen.
Nyårsfina ungar i julklappskläder! Kiron i Barbapapa-tröja från Åhlens, och bruna muddbyxor från Blingo. Tiril i velourklänning från P.OP, strumpbyxor från Åhlens. Sötbusar!!!
Kiron fick en nyårspresent, massa julgodis....
Vi fick på eftermiddagen besök av mina föräldrar, och min lillebror. Bror kom tillbaka sen och åt middag med oss, han var ensam då tjejen jobbade, och skulle själv jobba natt sen...Stackarn.
Förrätt: Snittar på kavring och formbröd, med färskost, wasabi och räkor.
Nu ska vi äta middag!
Huvudrätt: Tjälknöl på rådjur, med rödvinssås, smörstekta champinjoner och potatisgratäng med blåmögelost. Oj vad köttet blev mört!!
Kring 18.30 skålade vi i lite alkoholfri cider för Kirons skull. Jag och min gulliga son.
Skål! Kiron och morbror. Vi poppade party-poppers istället för att skjuta riktiga raketer...=)
Vi tog sen en liten promenad, tände marschaller och kikade efter raketer.
Vårt nyårshus.
Barnen somnade kring 20-20.30, bror for till jobbet nånstans därikring också. Jag och M såg en av filmerna, "The Last House on the Left" och sen lite Maria Wern. Åt kex och ost och annat gott. På denna bild ser min mage ut som en bula, men jag lovar, är inget annat där i än massa rådjur, potatisgratäng, kex och ost!!!
Skål min älskling!


Kiron vaknade av raketerna efter tolvslaget, han fick kika på dem genom fönstret en stund, tyckte de var fina, och ville sen sova igen. Jag knoppade av kring 00.50 nån gång, och M var väl uppe en liten stund till. Ett fint nyårsfirande!!

Idag har vi tagit det lugnt, myst på. Vi ska snart gå ut på en promenad, har ätit lunch. Jag ska sen rensa lillans garderob, ut med det gamla, in med det nya, haha!
Hade tänkt greja med lite Tradera-auktioner, men blä tror inte jag orkar, vill inte sitta vid datorn hela dagen...
Här kommer en liknande enkät som jag svarade på förra årsskiftet! Kommer inom nån dag lägga ut en årsblogg också, som jag brukar göra för att summera upp det gamla året...=)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Födde barn vaginalt, hehe, tidigare bara kejsarsnitt vet ni...Provade lustgas, hade jag heller aldrig gjort! Fick en dotter...också nytt!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja Ia och Daniel fick sitt tredje barn, lilla Albin!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov.

5. Vilka länder besökte du? B
ara Sverige.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Bättre ekonomi!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Såklart 7 februari (och 6:e, o 5:e, vi var ju på gång med förlossningen länge...hehe.)

8. Din största framgång 2010?
Att bli tvåbarnsmor, och klara av det! =)

9. Största misstaget?
Önskar ofta jag hade mer tålamod, och tro på mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, förkyld lite då och då...Ramlade ju i trappen och hade ont, men klarade mig undan värre skador...(tror nästan jag bröt svanskotan dock, hade så j-la ont länge!!!!)

11. Bästa köpet?
Hmmm....Tirils vagn kanske?

12. Sämsta köpet?
Såklart kläder som inte använts så mycket som man trott (ungarna växer ju i raketfart!!)

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Blöjor och barnmat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Lady Gaga: Alejandro, och Telephone, Salem al Fakir: Keep on walking (den gick på radio, melodifestivalen, under Tirils förlossning), Oskar Linnros: Från och med du, Eric Saade: Manboy, Rihanna: Love the way you lie.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare?
Gladare tror jag, livet som tvåbarnsmamma är oftast härligt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske fångat ögonblicken mer, livet med en bebis flyger förbi för fort. Har tex. slutat amma, men visste inte sista gången jag ammade att det var just sista gången...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat, oroat mig, ältat, tvivlat på mig själv.

18. Vilken var den bästa boken du läste?
Helt klart Twilight-serien!!

19. Bästa biofilmen?
Har nog bara varit på bio 2 gånger, Avatar i Januari, och Harry Potter och dödsrelikerna 1 i November (?). Tror Harry Potter var snäppet bättre...kanske.

20. Favoritprogram på TV?
Criminal Minds, Supernatural, Desperate Housewives, Cougar Town, och vi har sett en hel del Biggest Loser också.

21. Bästa stället du var på/i?
Stugan i sommar, men även här hemma...lugnt och skönt i sommar!

22. Största musikaliska upptäckten?
Gah jag är så borta vad gäller musik nu...Men kanske Oskar Linnros, som ovan, underbar låt...

23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång?
Den vanliga, tror jag gjorde slingor vid nåt tillfälle?

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Firade med släkt och vänner.

26. Hur tillbringade du julen?
Med släkt och vänner.

27. Hur tillbringade du midsommar?
Vi firade i mina föräldrars stuga, vårt smultronställe!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Lite mer tight än 2009, befriad från gravidkläderna! Men ändå lätt och amnings-vänligt (långa mjuka tröjor). Köpt många nya byxor, blev ju nästan inga byxor alls 2009, hafsade runt i mina tights och gravidbyxor.

29. Vad fick dig att må bra?
Mina barn, min sambo, kloka ord från sonen, nya bus av dottern, tid till sömnad, att läsa, att sova!!!

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer egentid...

31. Vem saknade du?
Jag vet inte. Saknar ibland mina vänner fast vi träffas, man önskar liksom att det fanns mer tid att träffas oftare!!! Mattias i början när han började jobba, var ju van vid att han fanns hemma.

32. Den/de bästa nya personen/personer du träffade?
Vår lilla Tiril. Vet inte hur många nya vänner man annars träffat, jo, min brors flickvän Kikki, en liten pärla.

33. Högsta önskan just nu?
Att Mattias ska få fortsätta jobba
Bättre ekonomi
Frisk och glad familj
Att jag ska trivas på mitt nya jobb
Att jag ska få ut det mesta och bästa av min resterande mammaledighet, och kunna njuta

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig nyårsafton ni verkar haft=). vilken mat, mumma=). önskar dig och dina nära ett riktigt gott nytt år!!

solokatt76 sa...

Gott nytt år Hanna!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...