onsdag 23 juni 2010

Stan idag, glad bebis, söta syskon och köttfärssoppa med tacosmak!



Tisdag igen då! =) Kiron är på dagis nu och jag ska strax åka med Ia och Tiril på stan, ska bli kul med "tjejdag" igen! Ska kika lite på H&M bla. har en kupong på 50 % på bebisplagg som går ut nästa vecka, och det borde inte vara några problem att hitta nåt fint, blir nog snarare problem att välja vilket av de plaggen man ska ta... Kikar runt på sommar-reorna här på nätet också och blir nästan sjuk vad mycket sött det finns!! Men jag ska hålla mig, snart kommer det nya tyger som jag MÅSTE ha! Visar dem när de kommit...
Ännu en natt med riktigt bra sömn, så skönt!!
Här är lillan igår morse, alla bebisar verkar vara glada på morgnarna! =) Nybytt, go och gla! =) Snart kan jag sitta helt själv!! Mina små hjärtan på eftermiddagen...Kiron har inte hållit Tiril så ofta, vill oftast inte, men igår var han kramsjuk.
Promenad efter middagen som vanligt, och vilket väder vi fick på kvällen, varmt!!
Kiron fick gunga lite också, med en tjej han känner från dagis som bor i vårt område...=)
Jag gjorde en supergod köttfärssoppa igår till middag, från boken "RIS BULGUR COUSCOUS POLENTA", ICA förlag., vet inte om den finns att köpa ny längre.
Iallafall, här kommer receptet!
KÖTTFÄRS-OCH VILDRISSOPPA MED TACOSMAK
1 purjolök
1-2 morötter
1 msk margarin eller smör
300 g köttfärs
1 1/2 dl vildrisblandning (men jag tog fullkornsris)
1 liter köttbuljong (tärning eller fond+vatten)
1 påse (ca 40g) tacomis
1 dl chilisås
1 dl majskorn
Till servering: 2 dl gräddfil
Skölj, ansa och strimla purjolöken. Skala och strimla morötterna. Fräs purjo och morötter i matfettet i gryta. Tillsätt färs och bryn den tills den får fin färg och är smulig. Blanda i riset och häll över köttbuljong. Tillsätt tacomix och chilisås. Låt koka ca. 20 min. Blanda i majsen och servera soppan med gräddfil att klicka i. Jag serverade även med ugnsvarmt bröd. GOTT!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...