tisdag 15 juni 2010

MItt tygförråd, blivande syvrå, byta blogg? och lite annat...

Idag är Kiron på dagis, han var ju hemma hela förra veckan, nu får vi hoppas han är pigg fram till "sommarlovet" som börjar v. 27. Lillan har däremot fått natt-hostan och ögoninflammation!!!! =( Hostade en del inatt och är lite geggig i ena ögat.
Igår kände jag mig totalt less och visste inte alls vad jag skulle ta mig för. Kiron verkade vara på samma humör och ville inte leka, bara vara med mig...och jag erkänner, jag är rätt dålig på att leka! Periodvis kan jag få nåt ryck och "leka" lite, men mest rita eller bygga pussel eller dylikt, inte direkt så jag sätter mig och leker med bilar. Och Kiron är heller inte den som vill sitta och se TV...
Iallafall, när lillan sov fick han följa med mig upp och sortera klart mitt tygförråd. Jag har lagt tygerna i "kategorier" så att säga, och städat lite. Han tyckte det var rätt kul, lekte med en del tillbehör jag hade där, bjällror osv. Men när jag var klar så var han väldigt tyst inne på sitt rum, jag gick och kikade på honom, och då hade han lagt sig i sin säng, och en stund senare sov han...=)
Här är det meningen att jag ska sitta och sy längre framöver, har periodvis redan suttit där men för tillfället sitter jag vid köksbordet när jag syr. Vi ska piffa upp bordet vi köpte på loppis förra sommaren, och vi ska ju även tapetsera vårt sovrum, som vrån ligger i... (Har STORA problem att hitta en tapet jag gillar!!!!)
Just nu agerar bordet kanske mer blombord, haha!Mitt tygförråd "utifrån". Som ni ser även lite leksaksförvaring...=)Inne i tygförrådet , tittandes utåt, där ni ser syvrån...
Lilla killen som tog sig en lur...
Vi fick snart besök av mina föräldrar och min fostersyster, de hade med sig grillad kyckling och wienerlängd (inte att blanda dock, blä, hehe! ) Kiron blev glad och vaken när de kom! =)
Jag kände mig också piggare efter tygsorteringen och med besöket! =)
Fick ett paket på posten igår...en liten present som jag antar en hel del andra också fått, från mama.nu som vi locka fler bloggare. Jag har redan innan funderat på detta med att byta dit...men inte bestämt mig än, vi får se! Vad tycker ni? Det verkar vara en rolig sajt, men jag har heller inte så mycket att klaga på här på blogspot. Skulle vara om jag börjar få slut på plats för bilder osv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

näää du får inte byta blogg än!! tycker det är fint att du har på blogspot o när du får slut på bilder får du väl starta en ny här inne;-). eller får man ha två tro?? va mycket tyger du har, skulle också vilja ha så mycket o speciellt en egen syvrå eller hobbyvrå, vilken dröm, hihi.

förstår att du är ledsen, Kiron verkar vara väldigt lik Noah just nu. jag är inte heller så bra på att leka o han har aldrig varit sån som vill leka själv...det är tungt ibland o du som då jämt har nån sjukling där hemma!! stor bamsekram!!

Tina sa...

ÅÅÅÅh vilka vackra örhängen.. har min favoritfärg såklart... du gör ju självklart som du vill gällande bytet av bloggplats..bara du lämnar adress så man kan fortsätta följa dig... Stort tygförråd hade du också.. alltid skoj att gå igenom och skapa. Jag får dock vänta med skapandet tills jag införskaffat en riktig symaskin... ta hand om dig och lilltrollen dina. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...