fredag 14 december 2018

Pepparkaksfix och 13 minus.

Igår var jag på förmodligen årets sista boxning, är nåt pass nästa vecka också innan uppehåll men vi får se. Brukar tänka efter nästan varje pass att "det här var det jobbigaste" men den här gången var det verkligen jobbigaste, hahah! Halvdöd!! Har träningsvärk i hela armarna och skuldror mest idag! 

Medan vi boxades blev det årliga pepparkaksbaket hemmavid och pepparkakshusfix! =) 







Såhär blev vårt! =) 

Idag har jag varit i ganska noll-energi och tagit det lugnt, behöver verkligen ladda lite batterier både psykiskt och fysiskt!
 Somnade om efter att ungarna gått. Kikat lite skola. Och så har jag hunnit sätta min nya jacka på prov med promenad i 13 minusgrader! Både jag och Mattias beställde nya i år på Black Friday. Blev inte mycket köpt då men dator och jackor. ;) 
Den är varm, det enda jag klagar på är små fickor och ingen snörning så man kan dra åt nertill eller midjan. ;)

Mattias hade jättetur i år igen och vann färdigkokt julskinka på jobbet! Griljerade den idag. Kommer ugnsbaka egen som vanligt till jul men klagar inte över lite mer. ;) 
Ikväll har det blivit årets första julmat, barnen önskade, och julfilm på Netflix med barnen. Jättemysigt! Vi har tänkt jula till det i helgen med att klä julgran och så, det är på tiden och nu har man ju äntligen lite mer tid. 
På söndag kanske det blir julmarknad på Murberget. Skönt att alltid vara ledig på helgen!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...