fredag 7 december 2018

Min träning. =)

Hur går det med min träning? Jo de som följer mig på facebook vet nog att den hålls i. Jag delar inte alla men många träningspass där via Runkeeper, säkert stor irritation bland många men det är ett sätt att peppa mig själv och också inspirera andra.;) Det här inlägget är kanske inte så kul att läsa för andra men kul för mig själv ändå. 

Det är viktigt för mig med variation i träningen för att behålla det roliga. Så jag vill gärna prova nya pass om inte hela tiden så ofta. Youtube är fantastiskt för att hitta både olika roliga pass och olika danser. ;) 
Under sommaren tränades det mycket utomhus. Lovely! Nästan för jobbigt när det var sådär asvarmt men det blev ändå olika varianter, både yoga och styrka med och utan vikter ;) 


Styrketräningen och dansen har jag också hållit i inomhus men under sommaren var det väl inte fullt lika kul att vara inne. Nu i höst och vinter har det blivit mer av det igen.

I våras började jag ju springa i skogen och det har jag fortsatt med vid givet tillfälle. Såå härligt!! Kuperad terräng och små stigar. =))) Har sprungit upp mot Vårdkasberget som ligger bredvid oss, och de har olika slingor men mest flitigt använt 8 kms och 3,5 kms där man kan springa två varv istället, haha! ;) 



Har också kört några passa av Lofsans julichallenge. ;) Jag är oftast ensamtränare och trivs med det men såna här pass kan vara kul med sällskap och även springrundor emellanåt. 





Och springandet har fortsatt under hösten men sakta avtagit nu sen det blev kallare och framför allt mörkare (svårt att springa i skogen då!). Fast förra helgen, den 2 december var det plusgrader och då testade jag att springa elljusspåret vid Högslätten för första gången, gick ju bra fast det var mörkt ute! 

I oktober började först Kiron och sedan också Tiril i boxning och tycker att det är kul! Känns jättebra och hoppas att det håller i sig! 


Och i November testade jag också boxning. Väääldigt ovant, jag är som sagt ensamtränare och det var längesen jag tränade nåt i grupp och sen ha nån som slår på en hehe, men såå kul! =) Det är både hård fysträning med både styrka och kondition (blir heeelt slut varje pass!!) och teknik med boxning och det är verkligen träning för koordination och hjärna. Jag blir jätteglad av varje pass! =)

Ja, även om livet i stort snurrar på av bara den och dagarna går i rasande fart så har jag träningen som en fast trygg punkt och rekreation. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...