söndag 16 december 2018

Julig helg!

Mycket juligt har det blivit i helgen, nu när man äntligen hinner med och äntligen har jag fått lite julkänsla! 
I fredags hade barnen önskat julmat, så det fixade vi. ;) Jag griljerade ju skinkan Mattias vunnit och M gjorde köttbullar och så resten köpes denna gång. Mums!!

Sen såg vi nya julfilmen på Netflix, "The Christmas Chronicles". Den var verkligen supermysig! Barnen satt som fastklistrade. =) 


På lördag blev det först lite sovmorgon innan vi såg flera avsnitt av julkalendern som vi missat. Sen fixa lite hemma, jag gjorde bl.a. två sorters julgodis, en mjölk & nötfri skumtomtefudge att ge bort och chokladkola. =) 

På kvällen började jag med en del julklappsinslagning, slagit in nästan alla klappar förutom de till våra egna barn. 

Idag har vi varit på Julmarknaden på Murberget! Äntligen hade jag möjlighet att gå jag också. Kallt var det men mysigt, blev en snabb runda igenom med ett extra barn också. ;) Glögg och pepparkakor, och så köpte M en flaska saft bara. 



Sen gick jag och barnen på bio med sällskap! Sune VS Sune, passande nu när vi ser "Sunes Jul" också. Riktigt rolig och pinsam! =)

Till middag blev det rester av julmat och sen klädde Mattias och barnen granen medan jag kokade knäck. 




Som sagt en riktigt julig helg! 8 nätter före jul. ;)

Nu sitter jag själv och ser mer julfilm, "A prince for Christmas". 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...