tisdag 28 augusti 2018

Skolstart för barn och för mig!

Gah vad svårt jag har att hinna med bloggen, men det ska ju vara kul så ni får tåla det, tack ni som läser! Kommer fortsätta med inläggen om sommaren när jag hinner, vill ju spara det här med. 

 I torsdags  23/8, började barnen skolan igen. Nu går Tiril 2an och Kiron 5an, gulp vad det går! De tyckte det var både kul och trist att börja men har haft en kanonfin sommar! 

Igår 27/8 så var det skolstart för min del! Spännande! Känns så bra hittills. 26 st i klassen och var tydligen över 100 som sökt, kul, många i reserv :). 

Idag hade vi föreläsning i psykologi och grupp-psykologi, superintressant, läser mycket såna böcker. 
Annars börjar vi med anatomi, hälsa sjukdom och ergonomi de här första två månaderna. Blir ju en del upprepning för mig, men också fördjupning och tål att tas om och nötas in. 




På mitt schema har jag självstudier hemma de flesta måndagarna och fredagarna, och pendlar till Sundsvall tisdag onsdag torsdag för studier på plats. Heltid 40 timmar /vecka. Får åka buss tidigt för att hinna med fast vi börjar 9, och kommer hem sent. Men det var några till från Härnösand som jag inte kände sen tidigare och vi har pratat om samåkning så vi får se hur det löser sig. 
Godnatt  nu spännande dag imorgon! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...