söndag 18 december 2016

Vik egna papperspåsar till godis eller julklappar!


Tänkte dela med mig av hur jag viker egna påsar i papper, till t.ex. julklappar eller godis! =D 
Det enda du behöver är ett rektangulärt papper (jag klippte ut en bit brunt omslagspapper till denna påse), och lim eller tejp. Jag har julig papperstejp så det blir lite extra fint. Är ju fint att använda nåt mönstrat papper också. 

1. Lägg papperet med det som ska vara utsidan nedåt, med kortsidor åt sidorna. 
2. Vik ned den övre långsidan runt 1 cm. 
3. Vik in först den ena...
4. ...sen den andra kortsidan mot mitten, så de överlappar varandra lite. 
5. Tejpa eller limma så de sitter ihop.
6. Vik upp den nedre dubbla kanten kanske 7-8 cm. 



7. Veckla nu ut själva "öppningen" nedtill och vik ner kanterna i sidorna, se bild. Tryck till, ska vara nästan som en kvadrat. 
8. Vik ner övre och undre "snibben" så de överlappar varandra lite. 
9. Tejpa ;) 
10. Veckla ut påsens nederdel så den kan stå. Färdig! 

Fyll med något gott eller en fin present! Jag använde denna till Mattias favorit-julgodis Brända mandlar.  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...