onsdag 14 december 2016

Vackrare med snö.

Hej. Tiril hann bara gå några dagar på skolan, idag blev hon hemma igen med ont i halsen och örat. Hon hör sämre igen och Mattias ska försöka få komma till doktorn med henne imorgon, han får vabba denna gång. Själv jobbar jag näst sista jobbnatten för detta år! Tre pass kvar med detta, sen har jag föräldraledigt två veckor över jul och nyår! (5 pass, har tur och har mycket ledigt på schemat den perioden). Då gäller det bara att stressa klart med skolan också innan jul.
Idag har det också varit halkigt fast något bättre än igår. Men jag halkade faktiskt omkull nu i eftermiddag, hann bara få upp ena handen annars hade jag slagit näsan och tänderna, tjopp sa det bara så låg jag platt framåt. Tog i ena axeln (öm) och andra handleden (den som jag tog emot med) så den gör ont. Men jag kan röra på den, och hoppas att det är något övergående bara.

Här kommer en längtan efter snö igen, ska det nu prompt vara vinter får det gärna vara lite snö i alla fall, bara sådär fint. Bilder tagna medan det fortfarande var snö!

Den här bilden tog Mattias uppe på vårdkasen.




Den här tog jag nu ikväll, kolmörkt ute utan snön och så fullmånen i isig glänta, som ur en skräckfilm. Kanske skulle ställt mig och ylat lite mot månen!? ;) Min sinnesstämning matchar i alla fall!


1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på dig och din mamma, kära vännen!!

Här blev det blixthalka igår och jag har varit livrädd för att ramla. hoppas du inte slog dig alltför illa så du skadade någonting!

Stackars Tiril, hoppas hon kryar på sig snart!

stor kram till er allihopa <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...