tisdag 13 december 2016

Lucia och syster 40 år!

Hej! Hoppas ni haft en härlig Lucia? =) Trots blixhalkan, herregud vad halt det varit både med bil och att gå!! Värst på länge, regn och minusgrader.
 Vi var iväg idag och kikade på vår lilla tärna i förskoleklassen, de hade Luciatåg förskoleklass till treor. Så fint! Hela tre Lucior faktiskt, sen massa tomtar, tärnor, stjärngossar, några pepparkaksgummor och även en alv. =D 
Morfar och Anki kom också och kikade. 
Vi hade köpt nytt tärnljus för några dagar sen, naturligtvis krånglar det och gick inte att få igång under hela sånguppträdandet. Men efteråt, då gick det! Typiskt. 
Tirils favoritsång att sjunga detta år var "Jag såg mamma kyssa tomten". 

Morgonen startade med mys till Luciamorgon med barnen. Jag älskar Luciamorgon, fast jag tyckte att det var lite för mycket inslag med vuxna körer denna gång om jag får klaga. ;)
 

 Efter Tirils Luciatåg blev det firande av min äldsta storasyster Anki hemma hos oss, 40 år idag!! 



Bror med familj kom också, och Ankis kille Msaod. 
 Jag hade bakat en Kladdkaka med pepparkakor, riktigt gott. =) Lägger ut recept senare. 

 Mamma är kvar i Umeå ett tag till, det är bara att fortsätta hålla tummarna för att det går framåt. Vi vill fira Anki lite mer längre fram, när alla förhoppningsvis kan vara med. 
 Tiril sov förresten med flätor inatt, för att få lite vågor i håret. Sötnosen vår! 
Nog märks det att det är någon som saknas vid såna här tillfällen, mamma och pappa hade bestämt sen tidigare att de skulle komma och kika på Tirils Luciatåg, och så systers 40-årsdag då... Älskade mamma! =( 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Fortsätter hålla tummarna för din mamma. Önskar så att ni får en fin julklapp i form av att hon återhämtar sig snabbt!
Fina Tiril! Hon ser så stor ut!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...