måndag 7 november 2016

Vår helg med överraskning till barnen: Scandic Hotell och Paradisbadet!

Hej! I helgen har vi haft en sån där välbehövlig energi-tankarhelg igen. Vi hade som en överraskning bokat in en hotellnatt i Ö-vik på fredag och Paradisbadet på lördag innan hemgång!
Vi berättade inget för barnen förrän på fredag efter lunch då jag sa att de skulle packa med sig några få leksaker, att vi skulle sova borta och även träffa någon vän. =) Spekulationerna var många vill jag lova och frågorna i bilen.
Lycka när vi kom fram till hotellet, de älskar att sova på hotell!
 Måste säga att Scandic i Ö-vik nog är det mest barnvänliga hotell vi bott på, tillsammans med Holiday Club Åre som ju själva hotellet är en attraktion i sig. ;) Barnen fick välkomstpresent vid incheckningen och det fanns speciell barnbuffé i restaurangen, och lekrummet låg i direkt anslutning till den.
Rummet var mysigt och barnens sängar fällde man ner från väggen, woohoo våningssäng! Enda minuset var att badrummet var lite ålderdomligt, men det var ändå fräscht.

En liten skål...
 ...innan vi gick ner till restaurangen, bad-delen (som vi inte hann med men vi visste ju att vi skulle bada dagen efter) och loungen och kikade.

Lekrummet bredvid restaurangen/loungen! Till Kirons lycka fanns Playstation!

Upp på rummet för att fräscha upp oss till middagen med Marianne! Hon bor ju i Ö-vik och det var hon som gav oss familjebiljetten till Paradisbadet i julklapp förra julen.

Barnen åt barnbuffé (pannkakor och tacos) och vi tog helgbuffé som var porterstek och/eller panerad fisk, olika sorts potatis, flera olika såser, bröd och salladsbuffé. Det fanns också À la carte-meny, men därifrån beställde vi bara efterrätten, Chokladtrifle som var supergod! Barnen fick glass på sin meny.
Det var ganska mycket folk utifrån också som kom och åt så det verkar vara ett populärt ställe.
 Jättegod mat!! Haha på sista bilden hugger Tiril in på pappas efterrätt också.
 Sen satte vi oss i loungen och tog en drink och bara slappade medan barnen lekte i lekrummet. Marianne följde med oss upp till rummet och vi spelade lite Yatzy när barnen somnat innan hon tog taxi hem. Mysig kväll!

Lördag, frukostbuffé!! Tummen upp för den hotellfrukosten, allt till belåtenhet och Kiron fick pannkakor igen, som han älskar! =D Barnen fick nu veta att vi skulle till Paradisbadet innan hemgång, gissa om de blev glada!
 När vi checkat ut for vi till Marianne, som bor backen ovanför Paradisbadet. Hon skulle också vara med och bada iallafall ett litet tag.
Jag och Mattias har inte varit på Paradiset sen 2006 tror jag, alltså 10 år sen. Och barnen såklart aldrig. Men de älskade det!
Vill inflika för de som kommer utifrån och vill åka dit att ta med eget hänglås till skåpen, om du inte vill köpa ett där för 40 kr. Och 10-kronor till värdeskåp. ;) Tips.

Ganska sen lunchpaus blev det, men vi var ju mätta länge efter hotellfrukosten. Maten (hamburgerskrov) var verkligen inget att hänga i julgranen, smaklös bukfyllnad.
Här på bilderna kan ni se två av vattenrutschkanorna som finns och som går utanför byggnaden, jag åkte den största med sittringar efter en del övertalande! Jag har ju blivit så åkrädd på äldre dar, haha! Men den var kul, ilade i magen! Mattias åkte också den efter att han lyckats köpa öronproppar, han får ju så lätt öroninflammation.  Annars var det mest forsen och strömmen med Tiril, och lite bubblande. Tur Marianne var med och åkte de andra rutschkanorna med Kiron. ;)
Barnen var tokglada efter denna överraskningshelg! Tiril slocknade i bilen efter typ 3 minuter.

När vi kom hem hade vi en liten dejt med familjen Horn, innan barnen lagt sig och vi landade i soffan för rysare, "The Hallow". Sådär lagom möra efter badet.

På söndaf var det bara för M att gå ut och starta upp Hulken, för herreminje vad snö det kommit här fredag till söndag! Och fortsätter komma än! Sjuuuukt!
Jag var inne och roddade om i hallgarderoben, fram med alla vinterkläder! Och jag pluggade såklart också en hel del.

Vår helg avslutades med TV-serier och gott, vi försöker hålla på söndagstraditionen Midnattssol och Svartsjön. Bra avslut på bra helg!