söndag 27 november 2016

1 ljuset, Skyltsöndag och jobb!

Hej, hoppas ni har haft en fin 1a advent! 

Idag har jag jobbat delat men M och barnen hämtade upp mig vid 12 så for vi direkt ner på Skyltsöndagen i stan. Var verkligen inte mycket aktivitet men lite roligheter för barnen iallafall, de fick träffa tomten och tomtemor och fick varsin klapp, sen köpte vi också några lotter och Kiron lyckades vinna katten som M håller i på bilden. Drack lite glögg också. =) Suuuperblåsigt väder, riktigt hemska isvindar idag så var kallare än om det varit flertal minusgrader. Hurv. Vi åt varsin varmkorv till lunch på Torgcaféet och kikade litegrann i affärer. 

Sedan for vi hem så jag fick vila en stund och ta en dusch, innan vi tände 1a ljuset, drack glögg och åt pepparkakor till sista biten av gårdagens avsnitt av "Så mycket bättre". =) Sen var det dax att gå till jobbet igen! 

I förmiddags bakade jag en Saffranskladdkaka på jobbet såhär på 1a advent, den blev inte särskilt kladdig vilket kan bero på jobbets ugn, men god! Ska testa att göra den hemma också har jag tänkt, lägger ut receptet sen. 
Den här veckan får vi skjuta på vårt Söndagsseriemys till imorgon, klockan ringer 5 för både mig och M. 
Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Saffranskladdkaka lät gott! Vad hade du för sås till? Vanlig vaniljsås eller?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...