onsdag 10 juni 2015

Den årliga gårdsfesten på förskolan och lite virkat fika!

Hej! 
Idag var det den årliga gårdsfesten på förskolan! De lyckas alltid tima in okej väder och så även denna gång, lite värme och uppehåll iallafall. ;) 
Barnen sjöng en massa fina sånger, Kiron fick sluta skolan tidigare för att komma och vara med. Efteråt hade vi sedvanlig picknick. 
Nu har hon 2 dagar kvar på förskolan och sen sommarlov! 


Jag tänkte att på fredag ska vi baka kladdkaka som är Kirons favoritfika. ;) Men inatt gjorde jag iallafall klar denna virkade variant. Kul med amigurumis! Här hittade jag mönster! 

I eftermiddag har jag fått påta i rabatten medan M fixade maten (grillad lax, supergod sallad och potatis) Jag behövde bara fixa såsen. ;) I rabatterna fick jag rensa färdigt eftersom det blev bara halvklart sist, och planterat några plantor (Aster, Ringblomma och Solros) som Kiron fått så på skolan. =) Har dock en rabatt kvar att fixa än. Det var väldigt skönt ute ikväll, lite kvällsol. 

Jag och M hade lite "helg"ikväll och såg "Fjällbackamorden-Ljusets drottning" innan läggdax. ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...