söndag 15 mars 2015

Tacofredag och strandlördag!

Åh vad skönt det är med helg! 
I fredags lämnade vi in alla barnprylar vi rensat bort att sälja, till klädloppisen (inte bara kläder dock!) på Parketten. Sen mumsade vi tacos och hade fredagsmys i sedvanlig ordning. =) Lite Let´s dance och komedi blev det. 

M bytte ut den stora svarta ramen vi haft familjebild i (tyvärr bild utan Tiril!!! Katastrof!) i väntan på rätt förstoring, och satte istället upp den fina vita ramen vi fick av svärmor i julklapp. Skandalöst vad dåliga vi är på att framkalla bilder att sätta upp. 

Igår Lördag åkte jag iväg med bror på morgonen, för sagda Barnloppis, var litegrann jag ville kika efter. Hittade lite smått nödvändigt och icke nödvändigt; skjorta och två shorts till Kiron, kalasklänning, kjol, läcker volangbyxdress och glitterstrumpisar till Tiril. Och tre böcker. =) 

Till lunch åkte vi med familjen Wusch ut till Smitingens havsbad för lunch! Hade med oss engångsgrill (det finns grillplatser där men de är ofta upptagna), korv med bröd, kött och annat gott. Hade pälsat på oss bra för vi trodde det skulle blåsa men det var nästan helt vindstilla och varmt! Vi blev kvar några timmar. Ljuvligt! 








Mattias med antenn på huvudet! Haha! 

Barnen, mest Kiron, sökte snäckor och musslor och vi hittade också "ett mystiskt djur" som vi inte sett IRL förut. Dött, men mystiskt! ;P 

Jag gillar google och såklart har jag googlat på det mystiska djuret. Kommit fram till Ishavsgråsugga/Skorv efter storleken, den var runt 4 cm. Och såhär ser det ut när det lever. ;) 



Nåt negativt är att jag har åkt på jobbig hosta, haft den flera dagar nu men den blir bara värre... =(  Drygt!! 

Idag har det varit en kalasdag men det skriver jag om imorgon för nu vill jag och M se på nåt innan sovtajm. Arne Dahl börjar om en halvtimme... Godnatt! 

1 kommentar:

Cattis sa...

Ååh vad härligt med Smitingen! Sommarlängtan.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...