tisdag 10 mars 2015

Sjukskrivning.


 Mitt liv är inte så ûberspännande i vanliga fall, men just nu är det ännu lugnare än vanligt! Så jag hoppas att ni inte tröttnar, jag fortsätter iallafall skriva. ;) I helgen ska vi ha barnkalas för Tiril så då händer det iallafall något! =D 

Jag har haft en lugn och skön dag mest i min ensamhet, vilat en del, suttit och virkat och sett Gossip Girl. Bara gjort de "nödvändiga" sysslorna. Fin uppvägning mot gårdagens stressdag. 
Väntat på att doktorn ska ringa mig, och typiskt nog ringde hon precis när jag hämtade Kiron och jag kunde inte svara då läraren stod och pratade med mig. Jag ringde upp men kom ju till växeln och doktorn var upptagen. De sa att om hon inte ringde upp mig igen idag så skulle jag prova imorgon... Gah! 
Men tack och lov ringde hon igen  vid middagstid. Mina blodvärden stiger så hon tror inte att jag ännu blöder i magen iallafall, men eftersom jag inte mår bra än förlängde hon sjukskrivningen en vecka till (till nästa onsdag) och jag har två nätter ledigt på schemat då så fredag natt nästa vecka går jag ut första passet. Hon sa att kroppen (och jag) varit med om sånt trauma så det inte är konstigt att jag fortfarande blir yr och illamående och får värk.
Så så är läget. Nu hoppas jag på att bli bättre under denna vecka! 

Igår hann jag ju pyssla litegrann som jag sa. ;) Gjorde klart detta fodral som jag pysslat med till och från ett tag. Stickning, virkning och sömnad är alla involverade. =) Inget proffsverk men jag är nöjd! Jag ska förvara lite virknålar där. Eftersom jag fortfarande inte lärt mig hur hårt jag stickar blev fodralet lite för smalt för de längsta virknålarna men ja, övning ger färdighet. 

Börjat på ny bok också, äntligen sista boken i Beautiful Creatures-serien (totalt 4). Det är tråkigt att läsa ut en serie men samtidigt skönt att få ett avslut. Och jag måste säga att den här serien blev lite rörig efter ett tag så jag hoppas de löser det bra. 

1 kommentar:

Maria sa...

Skönt att du får vara hemma en vecka till och ta det lugnt. Se till nu att bara vara och inte göra mer ansträngande saker än du/din kropp klarar av. Många kryakramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...