torsdag 19 februari 2015

Kreativitet.

Nu är det slut på lediga dagar för denna gång. Imorgon jobbar jag kväll! Lördag 7-15.30, Söndag 12-20.30 och måndag "kortkväll" igen. 

Idag har jag hunnit med lite kreativitet. =) Haft denna gardinkappa liggande länge, färgade den för ett bra tag sen. Tänkt sy kjol till Tiril och nu blev det gjort. Supersnabb sömnad och resultat direkt, precis vad jag behövde!  Sydde bara in ett resårband i kanalen och sydde ihop där bak. ;)
 Jag sydde också varsitt bokmärke till mig och M. Använder annars ofta papperlappar, bitar rivna ur tidning eller mitt gamla skol-ID. 
Jag behöver dock minst ett till, håller på med två "riktiga" böcker just nu då lånet på en går ut om en vecka så jag måste läsa den före den andra jag höll på med. ;) Ni hör ju att jag behöver riktiga bokmärken som sitter kvar!  
Plus att jag läser bok på Mofibo (som läsplatta, läsa i mobilen) och ljudbok, haha tur att det inte är svårt att hålla isär intrigerna. ;) 

Kiron har haft friluftsdag idag på skolan. De har varit ute hela dagen och åkt madrass och grillat hamburgare, hela han stank rök när jag hämtade honom. Men roligt har de haft! 
Han har gjort en så fin bok, goa unge! (Förstora bilden för att läsa texten, läraren har hjälpt honom med  mesta innetexten men skrivstilen på framsidan har han skrivit själv). 

Prima ballerinan ikväll! 
Godnatt på er! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...