måndag 29 december 2014

Vårt julfirande 2014!

Hej! Hoppas ni haft en riktigt härlig jul!! Det har iallafall vi! =D På julafton när vi vaknade hade det kommit MASSOR av snö, så det blev en ordentligt vit jul ändå! 

På julaftons morgon fick barnen öppna två paket var, ett med kläder och ett med leksak. 
 Efter lunch for vi mot Bollsta och mina föräldrars hus. 
 Nästan huset fullt, var bara min bror med familj som inte kunde vara med, och Ankis pojkvän. Så vi var 8 vuxna och 4 barn. Lite Kalle Anka blev det såklart! 


Före middagen kom tomten och knackade på och hade med sig några paket var till barnen. Vilken spänning! Var det riktiga tomten?!

Efter maten hjälptes Kiron och Moa åt att dela ut resten av klapparna, en gedigen hög. 

De fick så mycket fint (och vi med!) och var jättenöjda över sina klappar! 
 Kusinskaran minus min brors barn.

Vi sov kvar i Bollstabruk, och på juldagen kom min vän Marianne förbi och såg lite film med oss och bytte julklappar. =) 
Sedan kom syster Anki igen, och bror Johan med familj. Mer julmat!

Och tomten kom på snabbvisit även juldagen, eftersom han glömt lillRobins nappar på julafton, han skulle få ta dem till sina smånissar. ;)

Efter mat och packning så for vi hem till Härnösand igen. Mysigt att umgås men skönt att komma hem igen också! 

Vi fick en gottepåse av min vän Marianne i julklapp, med två goda ostar, marmelad, toast och choklad. Så den festade vi loss på till lite film! 

Vi hade en ovanligt lugn och skön annandag jul här hemma, är van vid att ränna omkring varje år. Men vi tog det lugnt, tog en promenad i det fina vädret, barnen åkte bob. 



På kvällen spelade vi lite spel och myste, familjen Wusch kom förbi och spelade lite med oss. =)

I helgen har vi hunnit med lite mellandagsrea här i stan (blev bara en tröja till mig!) och lite barnvakt och galej också, vi har faktiskt varit på bal kors i taket, men det skriver jag mer om i ett annat inlägg.

 Idag var vi till Ms bror Mats med familj på grötlunch, det blev första gången jag fick träffa nykomlingen Clint, 5 månader! Så sööt! 
 Man blir lite bebissjuk men jag saknar inte sömnbristen. ;)  
Det var också första gången jag var till dem i deras "nya" hus, jättefint. 


Här är så våra julklappar, jag och Mattias: 


Tirils (bla. mycket filmer, Elsa & Anna-dockor (från Frost), Elsa-klänning, Lego, pysselböcker, My Little-ponyprylar, pengar, biopresentkort m.m. Fattas här gör hennes julaftons-kläder. 

Här är också pennorna och filmerna Tirils. =) Bilen och Legot är Kirons. 

Och Kirons! Bla. Skylanders Trap Team, Aqua Dragons (små akvariedjur!), filmer, DS-spel, vanliga spel, Lego, pengar, biopresentkort, böcker m.m. =) Fattas nån film och julaftons-kläderna. 

Jätte-jättestort tack för alla fina julklappar, all god mat och trevligt sällskap!!!!
Nu har vi bara Mattias pappa och hans fru att träffa, men de har blivit så sjuka så det blir senare. 

Nu går vi mot nästa högtid, nyår, och det kommer vi att fira med ett hus fullt av vänner! =) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...