söndag 21 december 2014

Julstök, glöggkväll och bio!

Hej på er! Förlåt några dagars absence, ovanligt av mig men det har rullat på här hemma med julstök och diverse. Från fredag fick hela familjen julledigt, barnen och M är ledig hela tre veckor!! =D 
Färdigpyntat är det såklart, nu är det bara granen som vi nog kommer sätta upp imorgon. Tänkte fixa det idag men annat kom emellan. ;) 
 Kirons lass med julpynt från skolan, han är en riktig pysselnisse och älskar att pyssla!
Som sagt haft fullt upp, i fredags landade jag inte i soffan förrän runt kl. 23, kokat sillspad, chokladkola, tränat bodyjam, duschat och slagit i chokladkolan så seeeeen blev det skräckfilm, "Annabelle". Den var helt ok, inte så läskig. 

På lördagmorgon var det bara att kliva upp och ta ut middagen ur ugnen, Pulled Pork'en hade tillagats under natten. Mums!

Lördag på dagen for jag ner på stan medan M och barnen var på Ica, jag handlade klart klappar och presenter (har flera födelsedagsbarn att gratta), alldeles svettig efteråt. Det var så mycket folk, även om de som jobbade i affärerna sa att det var rätt lugnt! De tunga kassarna kan ju också ha gjort sitt till. 
Jag köpte också en ny tröja till mig själv att ha på julafton. ;) 
Jag och M kommer inte att ge varandra julklappar, utan vi gör som förra året och lägger pengarna på något roligt att göra gemensamt istället. 

På kvällen var jag bjuden på glögg-uppesittarkväll hos Theres! Jättekul med julklappslek (jag fick ett fint tapas-set), andra lekar och spel. Mattias hade Wii-kväll med Mark och barnen lekte med Tim. Alla glada och nöjda. =) 
Idag har julstöket fortsatt, jag har har bla. lagt in sill och sytt klart lite klappar och M har pysslat litegrann med barnen, fixat Corona-kamin till stugan och grejat lite i huset. Wilma var här och lekte ett tag med Tiril. Små prinsessor... 

Hipp som happ ikväll fick vi barnvakt, mina föräldrar skulle ta hand om lill-Robin medan Johan och Kikki gick på sena bion av "Hobbit 3-Femhäraslaget", så då passade vi på att gå på den tidiga föreställningen och barnen var hos Johan och Kikki o mina föräldrar. Otroligt tacksam för att de ställde upp och vi kunde gå och se filmen, var över ett år sen sist vi var på bio. Och vi pratade senast idag om hur vi skulle lösa det eftersom vi båda ville se den här på bio. Skeetabra var den!!! =P  SE!! 


När barnen somnat såg vi lite julfilm, blev "A merry friggin christmas" (A merry christmas miracle) med Robin Williams. Sevärd men inte jättebra men lite julstämning förmedlades iallafall.
Imorgon fortsätter julstökandet, jag ska bla. göra knäck och julskinka och sy ännu mer och M tänker klä granen. =) Äntligen har vi bestämt vad vi gör i jul också, har varit lite av ett frågetecken ett tag. 
Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...