söndag 18 november 2012

Värkande fötter, sömnbrist och krupphosta.

Ja, äntligen har jag jobbat klart helgen!!! Kan säga att det varit rätt stressiga jobbpass...
 Att lillan dessutom i princip inte sov nånting natten som var pga. krupphosta gör ju inte saken bättre. M tog ju hand om henne då han varit hemma ledig men jag sov ju inte mer för det, vaknade ju varje gång hon var ledsen och hostade, låter så otäckt. Så har varit lite zombie-aktig till och från idag. Tur att man har bra arbetskamrater, och boende!
 
Nu låter Tiril som om hon varit på nån metal-konsert och growlat i flera timmar, jättehes. Lilla gotjejen. =(
 
 
Nu är barnen i säng, stumpan hade lite feber...=( Jag är nyduschad och nu ska vi se lite film, fick hem 2 filmer i fredags från LoveFilm;
 
 
Det blev den sistnämnda ikväll. =) Arne Dahl får spelas in ;o)

2 kommentarer:

Julia sa...

Fy så jobbigtmed krupp, syrran hade det när jag var liten och minns hur mamma brukade sitta på balkongen med henne mitt i natten :(

Finns det medicin mot det? Hur gör man nu, är det frisk luft som gäller fortfarande?

Fangoria sa...

Julia: Ja fortfarande frisk luft och högläge. Är det ett ordentligt anfall (Kiron hade det när han var liten) då de låter både på in och utandning så kan man ofta behöva åka in med dem så de får andas adrenalin ur en mask! Otäckt men oftast inte farligt, men hemskt att se dem kämpa för luft.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...