fredag 4 november 2011

Förkylt, ögoninfektion, sytt och bytt!

Tröttheten fortsätter. Till råga på allt så har jag fått ögoninfektion också. Jag HATAR ögoninfektion, tar nästan hellre magsjuka. Förra gången jag hade ögoninfektion så höll jag på bli tokig, så besvärligt att bli av med! Och ont och kli och rinn... då var jag föräldraledig, men nu ska jag jobba i helgen...Har köpt Noviform för att se om jag kan få bukt med det.

Och Kiron har också fått hosta nu. =(



Häromdagen fick vi iallafall ett roligt paket. Innehållandes denna snygga Blingo-tröja som jag bytt till mig istället för den stjärntunika vi fick som hemligt plagg efter senaste beställningen. Även denna var splitterny. Kiron vägrar le som synes, tvärtemot. Sekunderna senare var han såhär glad när Hugo kom jamandes...Denna tunika bytte jag bort, skulle vara unisex men jag tycker den är tjejig med puff i ärmarna och "midjan". Facebook är bra för mycket!!! =)
Har i veckan sytt en liten hög med vintermössor. Den här som Kiron visar är redan tingad till Ia, hon tog triss i "Darling" till Molly, Robin och Albin.
Sytt om en top till Tiril också, har fått en massa kläder efter min fostersyster Linnea och denna var en av dessa. Blev en klänning till stumpan!
Sydde ihop den i ryggen och halva ärmarna så den sitter bra på Tiril. =)


Usch vad jag är inte upplagd för nånting, deppig, som ofta när jag har sovit för lite. Synd att detta är en jobbhelg, hade varit skönast att vara hemma och tycka synd om sig.

Önskar er en trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

va söta barnen är i sina nya kläder=)

usch för ögoninflammation, fast jag kan inte riktigt hålla med om att det är värre än magsjuka (kanske för att jag har fobi mot magsjuka efter våren haha). nä men va tungt, alla verkar lite deppiga och sjuka nu så ni får krya på er så mycket!!

tack förresten åter igen för mössorna, Noah älskar sin mössa och blir nästan förtvivlad om han inte får på sig den först av ytterplaggen. men är vintermössorna du syr tjockare än dessa mössor?? Linn tycker mycket om sin mössa också, men hon älskar allmänt att gå runt med något på huvudet oavsett om man är inne eller ute;-).

hoppas jobbhelgen går att härda ut iaf!! stor kram

Maria sa...

Det låter som ni har det verkligen tungt nu, speciellt du! Hoppas det vänder snart och att du får må bra! Att du orkar jobba förstår jag inte...krya på dig nu och ögoninflammation är jätte jobbigt och framförallt smittsamt så in i tusan!

Styrkekramar i massor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...