lördag 9 juli 2011

Recept bär-cheesecake, uterums myskväll och testpilot!

Här får ni ett smarrigt sommar-recept! Trodde jag lagt ut detta tidigare men kunde inte hitta det själv, så here goes!!!!


JORDGUBBS(BÄR)-CHEESECAKE/PAJ

12 Digestive krossade

150 g smält smör

3 dl vispad grädde

1 msk vaniljsocker

1 pkt philadelphiaost

1 dl florsocker

Blanda Digestive med smör och tryck ut i pajform. (Kan förberedas och stå i kyl). Blanda grädde, vaniljsocker, philadelphiaost och florsocker och häll över pajskalet. Lägg över blåbär, skivade jordgubbar, hallon eller andra goda bär. Bred över drottning, jordgubbs eller hallonkräm som en "hinna". Supergott!!!!!



Igår var vi ute i Ia och Daniels stuga och åt tacomiddag med dem. Jättesmarrigt, och vilket litet sommarparadis de har där. Ingen TV (skönt!!!), utedusch och dass, men det gör det nästan extra härligt!



Sen på kvällen myste jag och M i uterummet, drack vin och läste, riktigt nice. Jag har nyklippt frilla men här är jag nyduschad och ofrissad, men klippte upp lite, fått tjockare hår och det blir lätt varmt nu i sommar, men jag vill ändå spara ut lite.

Mys-Mattias! Det är så här uterum ska användas...! Jag har blivit testpilot för BOB Be Natural via Smartson Testpilot. Fick kupong och hämtade igår ut marmelad (fick välja mellan saft, sylt och marmelad). Provade idag till frukost, hallon-persika-marmelad, och den var jättegod!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...