fredag 22 juli 2011

Regn och fix, lite om bytardagar, och äntligen fotats!

Ännu en regnig dag, så idag fortsätter fixet här hemma! Jag ska strax måla byrålådorna, så vi får klart den nån gång... Behöver oxå måla ett lager till på prylhyllan och tidningshyllan. Sen får vi se när vi tar tag i köksbordet och stolarna...


Jag ska oxå gå igenom Kirons garderob har jag tänkt innan vi far till stugan.. Ska sälja på bytardag igen den 27 Augusti. Själv jobbar jag då men M kanske kikar dit om det är nåt vi behöver.

Att sälja på bytardagen går till så att man får ett säljnummer (är ofta kö men om nån hoppar av så kan man få deras nummer, fick det i våras, man får maila arrangörerna). Dagen före bytardagen lämnar man in det man vill sälja, märkt med säljnummer, storlek och pris (och såklart sorterat). På kvällen efter bytardagen hämtar man upp det som inte blev sålt+ pengarna. =) Enkelt och bra, toppen att det finns!


Igår blev det fotografering! Lillan var INTE på sitt bästa humör, istället för att le gjorde hon oftast sura miner, och det hjälpte inte vad vi gjorde. Men jag tror han fick några bilder där hon ser glad ut iallafall. Kommer nog bli fina bilder! Kiron var jätteduktig på att fota sig, stiliga killen. Efteråt åt vi lunch på Ulla´s Gatukök...
Var in på Eriks i Kramfors och i stan, blev lite sömnadsprylar, innan vi for hemåt. Blev rester till middag, gott det med. Sen allmänt städ och fix, innan läggdax.
När barnen somnat satt jag och grejade med Tradera, och sydde oxå litegrann. M spelade X-box och satt sen ute och läste...=) Mysigt med varma sommarkvällar!



Ikväll ska vi äta räkor, baguetter, vindruvor, tzatziki, oliver, ost m.m. Skapa lite sommarkänsla...=)


Nej nu ska jag hänga tvätt, ha en bra dag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...