onsdag 13 juli 2011

Lekt med lite färg!

Igår färgade jag lite grejer cerise, har en liten hög med saker som behöver piggas upp med färg, mest tyg, men jag slängde oxå med en av mina klänningar, en vitblå som blivit fläckig. (Jag är världsbäst på att söla ner mig, och hopplös på vita kläder!) Det övriga som fick piggas upp var tyger, molntrikå från Ohlssons som blev hopplöst dassig och urfärgad första tvätten, ett tyg som inte var så kul i vitt med gråsvarta cirklar, och lite brunt tyg med retroblommor. Tycker allt blev mycket roligare efteråt!!!! När jag köpte det cerise färgpaketet köpte jag även lime, så nu håller jag på färga lite mer, en av Tirils tröjor, och tyg. Ska inhandla lite svart färg oxå för framtida färgdippar...=)




Mina barn har varit vakna en del inatt, speciellt Tiril, förstår inte hur ungen ORKAR vara vaken timtals om natten?


Lillebror Johan kom förbi med mitt schema idag, ser bra ut, jobbar många pass men korta, kanske passar bra när man har småbarn. =) 7 nätter oxå. Är alltså treskift jag kommer gå. (Dag, kväll och natt).

1 kommentar:

Liten Lucky sa...

oh vad fint det blev. Färgar du om i maskinen? Kan man färga vilka tyger som helst?
Köpte precis ett manchestertyg med blommor, som jag trodde skulle vara finare än det var (ebay). Det kanske man skulle kunna färga om...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...