söndag 18 juli 2010

Släktträff och bad!

Jag är så sugen på att åka till Birsta och kika lite i affärer..., jag har presentkort och Gina Tricot och Lindex, också vill vi ha en ny gåstol till Tiril och hon fick ju lite pengar på dopet.. Men vi ska vara hemma idag...känns både tråkigt och skönt. Var ett tag sen vi var hemma bara en hel dag alla tillsammans ( M jobbar ju oftast). Så jag ska passa på att sy lite, softa, och M bygga. Vädret är inte kanonvarmt idag, skönt!! Tiril är som sagt förkyld lilla stackaren, sov ganska oroligt inatt.

Igår var vi ju på släktträff hela dagen, vi kom inte hem förrän efter 19. (Men då hade vi oxå varit en sväng förbi min lillebror och hans tjej, och sett på deras nya hus!=))
Härligt för dem att ha flyttat till hus, minns den högtidliga känslan...äntligen, liksom! =)

Släktträffen då...Den hölls i Högsjö Hembygdsgård, i Ramvik alltså. En hel del av släkten bor där, och "fädernegården" finns där. Min farmor och farfar bodde också där. (Fädernegården ligger en bit från deras gamla hus). Det var alltså ättlingar från min farfars föräldrar som träffades...eller alltså från min farfar och hans syskon.
Här skymtar jag på bron med min syster och min kusin...
Fin gård, men översållad av hemska bitande broms!! Var en del barn där också, generation nr. 4! Kiron fann många gamla saker att undersöka!
Mina kusiner Lindas och Susannes äldsta döttrar, Josefine (Lindas) och Alexandra (Susannes), alltså Kiron och Tirils tremänningar blir det väl?
Lite mingel efter fikat...Min syster Anki och min svägerska Jennie till vänster i bilden...
Kiron fann många som var värda att krama, haha, goaste ungen som finns!
I väntan på middagen (och medan många besökte "fädernegården") så tog vi barnen till badplatsen Snibben och svalkade oss med glass och bad...Wilma och Kiron gungar.
Thomas E (min syster Marias man), Mattias och Kiron i böljan blå.
Jag och Tiril på Snibben. Jag hann bara doppa benen, kände inte hur skönt vattnet var innan strax före vi skulle åka tillbaka, haha!
Min lillebror Johan myser på stranden.
Jag och skruttan min, som var supersnäll hela dagen, lite gnäll bara när hon var hungrig.
Thomas P (min syster Ankis fästman) njuter också på stranden... Kiron nybadad och avsvalkad.
Wilma (min systerdotter) blev trött av att träffa stora släkten.
Här sitter Tiril i pappas kusins frus Brittas famn. Hon hade ett särskilt öga till mig när jag var liten, och nu har hon fått träffa mina barn! =) Morfar busar lite med Tiril..
Alla som var med på träffen, vi var 45 st enligt listan vi fick, och då fattas en hel del av släkten ändå... På bilden saknas också Tiril, hon var trött och låg i vagnen då...
Tiril minglar lite i mormors famn...bredvid min mamma står min faster Irene som kommit upp från Enköping.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj vilken stor släkt ni är o det måste vara jättekul att komma på släktträff så där o få träffa alla släktingar=). har själv ingen kontakt med min släkt så man blir glad när man ser de som har det!!

verkar som att ni o ungarna hade det roligt=). undrar hur ni får Tiril att smila upp så där på varje foto, Linn är motsatsen o ser bara förvånad ut när man kommer med kameran;). söta ungarna är.

du får väl tjata om att åka iväg om du vill det!! kramisar

solokatt76 sa...

Oj vad kul med stor släktträff. Såg trevligt och skojigt ut! Jag har en hel del släkt främst på mammas sida men vi umgås inte alls =(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...