tisdag 13 juli 2010

Dopet del 2: Fika, middag, presenter, kläder.

Dax att fortsätta med dopet! =) Efter kyrkan for vi till Ytterlännäs sockenstuga där vi bjöd på fika och mat, vi bjöd på som fika: Pinnochiotårta, havrerutor med choklad, kokoskaka (sockerkaketyp), mördegskakor med citronglasyr och små rosa T:n i sockerkristyr på, chokladkaka med vit glasyr. Dum som jag var (och stressad) glömde jag ta bild både på dukningen och fikat! Men annars blev det bilder nog, haha!
Var väldigt varmt där inne så gästerna cirkulerade ut och in...
Tiril i förklädesklänningen jag sytt till detta tillfälle! =)
Och jag matchar, i min långa "örngottströja"... vill ni ser mer detaljer om kläderna kan ni kika i min syblogg.
Moster Maria och Tiril!
Tiril avsmakar presenterna...
Tiril, moster och presentbordet! Helt klart dagens mest originella paket, från familjen Fahlén/Johansson: inslagen i tapet med solfjäderform upptill. Kottegrisen är från Robin och löv-öronen är från Molly! =)
Dopbarnet tar en välbehövlig paus!
Tog iallafall bild på servettklänning och maten! I matväg blev det: Rådjursstek och älgstek, skinka, melon, couscoussallad, matjesröra, färskpotatissallad, grönsallad, och mamma hade bakat ett gott mörkt bröd! Mamma stod förresten för tillagningen av all mat, tack snälla mamma! (Var bara för mig att hacka och koka lite...=))
Maria och Wilma hugger in!
Alla äter mat!
Mattias och våra söta två små! (Han och Kiron matchade ju oxå, =))
Presentöppning! Det här lila papperet var härligt prassligt tyckte Tiril!
Kiron var ute och toksprang med farbror Mats, kom in alldeles svettig och grusig sen, haha!
Robin får en kram!
Daniel och gograbbarna Robin och Kiron!
Daniel och en massa ungar...och jag! Ungarna: Robin, Kiron, Moa, Molly och Tiril... (här fattas bara Wilma av barnen som var där). "Faster" Hanna får en kram när de ska åka!
Presenterna, så fina! Var bla. flera bodies, pyamas, smyckesskåp, pengar, presentkort på fotografering, silveralbum, Laban-necessär, och ett stort barn-utebord med bänkar! Det konstiga paketet innehöll detta fina grafik-tryck med Tirils namn och födelsedata, finns här att beställa.
Gudmor Marianne och Tiril!

Gästboken med en fin dikt!
Nu är dopet avklarat, framöver (imorgon) kommer bilder på de senaste dagarna med massa bad och sol! =) Ha det!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Återigen jättefint dop ni verkar haft!

Lite kul att familjens flickor matchade i blått och familjens pojkar matchade i rosa =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...