torsdag 22 juli 2010

Reashopping, abstrakt konst och kramig.

God dag! =) Inatt bestämde vi oss för att vi inte skulle åka till stugan i helgen ändå, vädret verkar inte bli alltför bra och då är det inte lika roligt att vara där. Så vi blir hemma (förutom lördag på dan då vi ska på bröllopsfest). Vi hade nån fundering om att åka till Junsele djurpark på söndag, men om vädret inte är bra kanske jag kan få med the family till Birsta/Sundsvall istället då!? =)
Sovit ännu en bra natt, 10 timmar igen (men jag vaknade igen ca. 2 timmar före med fulla bröst...lyckades somna om till slut). Tiril är jättesnorig nu, och jag och M har också blivit förkylda. Så återstår Kiron, det kommer nog där också.
Igår klippte jag lite tyger och grejade här hemma. Efter maten for vi ner på Lindex strax före stängning, lyckades hitta detta till Tiril: "Jeans"leggings och en långärmad My little Pony-body. VIT, opraktiskt jag vet, men mina barn har alltid minst en långärmad vit tröja/body i garderoben, de går att använda till så mycket, under linnen, klänningar, och till alla mina hemsydda starkmönstade byxor!
Eftersom det var stängningsdax lyckades jag inte hitta mer denna gång, vill ha M som smakråd var sugen på några jeans till Kiron (o ev. matchande till Tiril, läckra!). Och till mig hittade jag inget...
Vi var sen och storhandlade, och pantade (haha sker kanske 1g/ år, MYCKET flaskor och burkar var det!). Köpte en ny barnpool (enklare modell), och myggnät till vårt sovrumsfönster... Kiron ritade dessa abstrakta teckningar igår, han förklarade idag att det översta är ett flygplan som flyger, och det understa är pappa som rakar sig. =)
Lilla kram-killen igår. Nyss här var grannen hem en sväng och då fick hon genast en kram av Kiron, =)

Nu ska jag ta itu med lite grejer här hemma, kanske lite städning...Skulle behöva rensa lite i garderoberna, och fota och lägga ut Tradera, men får se vad man hinner. Är ju sämre väder idag så blir nog inte mycket utetid, mer tid för saker att göra inomhus!
Förhoppningsvis senare idag ska Anticimex komma och bespruta mot våra hemska myror, och då kan vi ju inte alls vara ute!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken konstnär Kiron är! =)

Söta kläder till Tiril!

Och vilka nätter du får av lilltösen då! Härligt med lite sömn va trots värken i brösten! =)

Mysigt att gå på bröllop, hoppas det blir fint väder men det brukar det vara den 24 juli, för det är min födelsedag! ;)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...