torsdag 1 oktober 2009

Klippta plagg, och recept på frukostmuffins med äpplen!

Ja, fått nåt gjort har jag iallafall, spenderade hela förmiddagen med att klippa till tyg, klippt 20 plagg...sen blev det för jobbigt med yrseln och illamåendet...! Men nu kan jag iallafall inte klaga. =)


Nu väntar vi på att potatisen ska bli klar, ska äta pölsa och potatis (hehe många som ej gillar pölsa men jag tycker det är så gott!!). Och till efterrätt har vi fixat en smulpaj med äpplen. Jag fick äpplen av mamma som jag måste ta rätt på, det är därför jag gjorde muffins igår också... =) Lätta recept som går snabbt att röra ihop men är ack så gott!!

Här får ni receptet på Frukostmuffinsen! De är ganska matiga.
12 st.

6 dl vetemjöl
3 dl havregryn
3 tsk bakpulver
1 dl strösocker
3 ägg
3 1/2 dl mjölk
1 dl smält el. flytande margarin
2 äpplen (skalade och skurna i klyftor)
kanel
Ugn 175 grader
Blanda de torra ingredienserna i stor skål. Vispa äggen och rör i mjölken och margarinet. Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och rör i äggblandningen.
Fördela smeten i stora muffinsformar. Fyll formarna nästan upp till övre kanten. Tryck ner 2 äppelklyftor i varje muffins och skaka över kanel. Grädda ca. 30 min.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...