onsdag 21 januari 2009

Vår Jul och Nyår 2008!

Som ni kanske märkt har jag på sistonde inte varit särskilt aktiv här på bloggen, har helt enkelt haft mycket att göra och inte prioriterat detta, men saknat det.

Vår jul blev helt perfekt! Julafton spenderade vi med först Kirons farmor Haidie, hennes man Voitto, Kirons farbror Mats och hans Hanna.

Efter 15 for vi till min syster Maria och hennes familj, make Thomas och döttrarna Moa snart 5 år, och Wilma 1,5 år. Kirons mormor och morfar var också med där. Blev ännu mer god mat (proppmätt) och efter otålig väntan från barnen stod vi i fönstren och tittade när tomten kom! Kiron tog det med ro, till skillnad från Wilma som blev jätterädd först, och tom. Moa tyckte nog att han var lite läskig. Kirons favoritklapp för kvällen var faktiskt Wilmas, en sop med skyffel som han gick och sopade med resten av kvällen!


Juldagen spenderade vi hos Kirons farfar Roger och hans Carina, Carinas dotter Linda och Mats o Hanna var också med. Blev mer god mat (inte julmat dock!:)) och massor av klappar.








Och annandagen spenderades hos Kirons mormor o morfar, alla mina syskon med familjer kom dit så vi var ett gäng! Har ju också en till äldre syster, Anki, och lillebror, Johan.
På kvällen då spelade vi spel, bla. PartyAlias. Var jättekul!!!!

Nyårsafton kom en barndomskompis till mig, Marianne, hem till oss. Vi åt Rådjursstek och ugnsstekta grönsaker, så gott!!!! Och till efterrätt Glace au four. Vi sjöng Singstar och dansade dansmatta och kvällen blev lång! Vi kom inte i säng förrän 3.30!!! Hade tur, Mattias klev upp med Kiron morgonen efter...

Jag har inte så många bilder från Jul och inga alls från Nyår, en kompis råkade av misstag radera alla bilder från vår kamera, men jag har skramlat ihop lite från jul som våra släktingar tagit och förhoppningsvis är det fler på väg! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...