torsdag 4 juli 2019

Min födelsedag och påskfirande 2019!

Hej hej! 
Den 19 april som i år var på långfredagen, fyllde jag år. =) 38 år. 
Dagen började med frukost på sängen och presenter! Fick presentkort på H&M och pengar till tatuering! 

Sedan drog det iväg upp till stugan, även alla Horns kom! 
Vi satte igång en städ och röjdag. Elda gräs, och skräp på gården och den risiga nyponbusken klipptes också ner. Massor av ris sen vi fällt träd, och bråte som legat och trasiga gamla grejer. 

Alla var ivrigt involverade i det! Kan säga att det blev en ordentlig brasa! 




Vi gjorde också påsk i stugan (liksom hemma), tjejerna plockade och pyntade riset. 

Sen hade också påskharen varit där och gömt ägg som barnen fick söka. Inte så mycket godis i de långfredags-äggen utan mer varsin present, våra barn fick telefonkort till mobilerna med eget nummer, det har de inte haft förrän nu. 

Sen fortsatte kvällen med brasa, grilla och njuta i vårsolen. 



Jag fick öppna fler paket med fina presenter!! 



Och lite spel blev det också. 

På lördagen påskafton så åt vi lunch i det fria innan Horns åkte hem. Tacos har väl typ aldrig smakat så gott som ute i friskluften! 

Sen var det dags för årlig påskmiddag hos mina föräldrar. =) 
Massa godsaker som alltid. 



Barnen fick åter igen söka påskägg när vi kom tillbaka upp till stugan, denna gång ett med godis. ;) 
Nöjda barn. 


På söndagen for vi hem, och hade lite födelsedagsfika för de som ville komma. Mamma och pappa stannade kvar på middag. 

Jag fick så fina presenter! Presentkort, pengar, bubbel, vin, inredning, Docksta-tofflor, Dramaten-vagn (för min handling utan körkort!), gottekorg tillsammans med Mattias, och en jättefin kalender: "Planera för din lycka" som är perfekt för mig! Kika mer på den här. 


Barnen påskade förresten på skärtorsdagen, söta påskdjur. En fin påsk och fin födelsedag! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...