torsdag 11 juli 2019

Första LIA:n_Lära i Arbete!

I maj fick vi gå ut på vår första LIA av tre under denna utbildning. Den här omgången var vi ute i 5 veckor så det blev hela maj. 
Jag hamnade på en hälsocentral i Sundsvall, Gillebergets Hälsocentral. De har ca 10 000 inskrivna patienter och massor av olika yrkeskategorier. 
 
Ett toppen ställe! Kände mig så väl behandlad och som en i gänget. De var 4 (, 25) Medicinska sekreterare där nu. 
Jag fick prova på mycket olika, superbra handledare som hade inställningen att jag ju inte lär mig om jag inte får köra själv. Så det blev både reception och ta emot patienter där i rätt kategori , sortera post både pappers och mail, skriva diktat som journaler, remisser, brev med mer, inremisser röntgensvar och så vidare. Också vara med på mer praktiska problemlösningar i själva arbetet. Såå mycket man inte tänker på att de gör. På Gilleberget jobbar de ungefär 50/50 med att skriva och sköta administrativt. De får också jobba hemifrån en dag i veckan. 



Allra roligast att skriva diktat och klura ut krångliga doktorsdialekter, men allt var kul! 
Trivdes som sagt superbra. Och de vill gärna att jag ska komma tillbaka så det känns ju hur bra som helst!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...