söndag 20 januari 2019

Maffiamordet!

Den 5 Januari hade Theres lånat vårt hus för sin 35-årsfest,  med temat Maffiamordet! En mysteriekväll i 20-talsstil! Massa intriger och hemligheter, dödsfall och glamour. =)

Vi var totalt 13 (14) pers och det blev riktigt rörigt och roligt med denna rollista. Av alla där var det bara en person, Carola, som jag inte träffat tidigare. Annars var det Theres, Samuel, Marianne och Pelle, Theres syster Erika och Gustav, Lisa och Tim och Linnea och Johan. 
Jag var Beatrice och var gift med maffiabossen Leonardo (Samuel). Mattias var Umberto, en av våra söner, haha! =D 

Lite om min roll...Har nog inte spelat teater sen jag gick i gymnasiet, då jag gick just estet-teater, haha! 

Francesca och jag Beatrice!

Min make Leonardo och jag!


Och Umberto, vår äldste son och jag. Hehe! 

Bonita (Carola) och Fred (Johan). 


Frederico (Gustav), Umberto, Grazia (Lisa), Cleopatra (Linnea), Carlos (Pelle), Umberto igen, Juan (Tim) och Francesca! ;) 

Estrella (Marianne) och Frederico. =)

Stiligt par (i verkligheten). ;) 


Italiensk buffé, rivjärnskvinnor, hunsade fruar och män och hemliga kärleksaffärer. Haha! Bilden till höger Alexandra (Erika) som var Umbertos fru, Leonardo och Umberto. ;)



Rätt vad det var hade vi plötsligt dödsfall! Vad hände!?




Johan spelade två roller och vann diplom för kvällens bästa skådespelare. ;) 

Allt eftersom kvällen gick fick alla veta mer om sina roller och vad man skulle göra inom en viss tid, och öppna mer av sitt manus. ;) Men ingen visste på förhand vem som var skyldig. ;) Väldigt kul! Alla fick gissa och skriva ner sin teori i slutet. 





Ska inte avslöja för mycket för fler lär ju vilja spela samma rollspel, men här är iallafall kvällens bäste skådis och bäst klädda, äkta paret Johan och Linnea. ;) 

Jag vann Diplom då jag var en av två som gissat närmast på hur mordet/n gått till och vem/vilka som var skyldig/a! =)

Sen var det party återstående del av kvällen. Musik och lite dans. En mycket kul kväll! 

Gör gärna om detta! =D



1 kommentar:

solokatt76 sa...

Spännande och onekligen lite annorlunda med sån där fest i hemma miljö. Köper man "mordgåtan" från ngt företag som skickar en manuset? Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...