onsdag 23 januari 2019

Tallinnkryssning med barnen!

I helgen tog vi en kryssning till Tallinn med barnen, vi hade samlat Coop-poäng nog för kryssning i B-hytt, betalade buss och mat själva. ;) Första gången barnen åkt till Tallinn och första gången vi varit där på vintern. 
Barnen var jätteduktiga på bussen både dit och hem. Är ju trots allt ca 7,5 timmes bussresa med 40 min lunchpaus i Tönnebro. 

B-hytt, tidigare på Finlandskryssningar med barnen har vi ju alltid haft Promenade-hytt med utsikt, men det gick ju det här med, är ju ingen större skillnad på storleken. Båt denna gång var M/S Victoria, läste att den ska tas ur trafik för ombyggnation i vår. 

Direkt när vi kom ombord fixade vi oss klara för middag, hade bokat bord på Grill House redan 17.30 (de har två sittningar precis som vid buffén). 


Bokade Grill House båda vägarna, och jag måste säga att ååå vad skönt att slippa stressen vid buffén, och supergod mat till överkomliga priser var det. Proppmätt och fick inte i mig allt nån av dagarna, inte barnen heller, haha! 
Här tog vi Sniglar i vitlökssmör till förrätt och sen hade jag Flat iron steak till huvudrätt. 


Efteråt handlade vi lite i Taxfreen, barnen hade fått ta med egna pengar och fått lite av mormor och morfar som de köpte leksaker för, och så fick de köpa sitt lördagsgodis där. Jag och M handlade annars inte mycket. 
 Det blev lite häng vid spelhörnan...


...och lite spel/TV i hytten ett tag. 

Sen mer spel och varsin "drink" innan läggdags. Barnens drinkar såg jättegoda ut! =D

Vi hade bokat den vanliga frukosten i Grande buffet båda vägarna. Helt ok som vanligt. Jag hittar alltid nåt jag gillar, är en riktig frukostmänniska. ;)

Till lunch gick vi iland i Tallinn. 

Vi gick till Olde Hansa och åt lunch. Mysig miljö, jag och Mattias åt lax och barnen kyckling. 



Sen blev det lite strosande i gamla stan. Annorlunda vintertid men lika vacker! 


Tog en kaffe och barnen fick glass på ett ställe vi brukar gå på, innan vi gick tillbaka mot båten och stannade i nån affär på vägen. ;) 


Lite vila i hytten blev det innan vi fixade oss till middag igen, 18-sittningen. 

Tog en gryta denna gång, mycket gott. M kyckling, och Hamburgare och biff & bea till barnen. ;) 

Lite spel i hytten igen innan vi såg lite show. 

Fast vi "tappade" en timme på väg till Tallinn fick vi sova ordentligt båda vägarna och speciellt på hemvägen. Enda problemet var att vi fick gå ut i korridoren kring 6 på morgonen för att telefonerna skulle få kontakt och uppdatera till svensk tid igen, dålig mottagning i hytten. ;) 

En mysig resa med barnen! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh vilken mysig resa! Vi gjorde tvärtom vad ni gjorde med maten, men de har väldigt god mat. Vi åkte också Viktoria. Härligt att ni kom iväg, men mina ungar skulle aldrig orka att åka buss så länge.

Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...