onsdag 29 juni 2016

DIY: Bälteshylla till stugans badrum, och en VAD-lista!



Hej!
Idag har det varit mycket jag grejat med här hemma. Sov för lite inatt också, fick inte direkt nån sovmorgon så jag har varit jättetrött på det och nu är jag på nattjobb igen.
Jag har rensat klart min garderob (har dock jeans jag skulle behöva kika igenom men det får prioriteras till hösten), lagt ut Blingokläder till salu i Blingogruppen på fejjan, kokat risgrynsgröt x 2, bakat en rabarberkladdkaka, tränat, städat lite och så förstås allt annat vardagligt pyssel med hem, mat och barn.
Vill försöka få bort lite måsten innan vår semester! Vi har tänkt fixa massa i helgen också.
Nästa vecka kommer långväga besök ända från USA! De ska inte bo hos oss, kanske nån natt, men vill ju ändå att det ska var ordning hemma. Tre veckor stannar de. Det ska bli så kul att ses!

Vi fixar ju i stugan också, varje gång vi är där. ;) Just nu har jag massa små målarprojekt där uppe, som snart är klart hoppas jag.
Sist satte vi i badrummet upp vår nya hylla som vi gjort av två gamla bälten vi köpt på loppis, och en målad bräda. =) Jag blev verkligen supernöjd!

Före hade vi ett vanligt gammalt badrumsskåp i typ teak. Kändes egentligen inte nödvändigt eftersom vi inte hade så mycket saker där i, mest tandborstarna och nån fp tops och deo.. Men tops och deo kan vi ju ha i lådan på bordet bredvid. ;)  


Spegeln fick jag ju i födelsedagspresent av M och barnen, en nyttopresent eftersom vi bestämt att vi ville ha en rund spegel istället för skåpet.
Vi stängde bara bältena så de blev lika långa, kollade av var vi ville ha skruvarna så det blev bra med brädan i och skruvade sen fast i väggen genom bältena. Tror inte det är nödvändigt att fästa bältena under själva brädan för det är redan stadigt men jag ska ändå säkra dem där på nåt sätt, lite lim eller dylikt. 
Det som var lite svårt var att få hyllan rak, satte vi den rak med vattenpass blev den sned i förhållande till allt annat eftersom golvet lutar litegrann (som ofta i en sommarstuga ;)) Haha! Men jag tror det duger nu.


Nu önskar man att golvet gick att åtgärda på nåt snabbt billigt sätt, vi har funderat på att måla golvet men vet inte hur det blir på plastmatta... =P Vi får fundera ett tag på det.


 
Gått igenom en liten VAD-lista från Underbara Claras blogg! Läs om ni orkar.
 
Vad stressar dig? När det blir för mycket måsten eller för mycket omkring oss flera veckor i rad, då tar det stopp.


Vad ska du göra ikväll? Jobba natt.


Vad är svårt? Att inte överskatta vad jag hinner med på en dag och sen bli besviken över det som inte hanns med istället för att glädjas åt det jag hann.


Vad är lätt? Att umgås med familjen, fastna i bra böcker, sitta uppe för länge på kvällarna, och äta för mycket gott. ;)  


Vad blir det för middag idag? Idag åt vi Spaghetti och köttfärssås, imorgon blir det Risgrynsgröt (som jag kokat idag eftersom tiden knappt finns imorgon ;))


Vad vill du göra mer? Sy! Saknar tid att få ner de idéer på plagg jag har i mitt huvud. Förstår inte hur jag hann förr. Men då hade jag kanske inte lika många andra hobbies som nu.


Vad går du igång på? När jag får en bra idé och känner att jag har tid och ork att utföra det!


Vad gråter du av?  Vackra stunder som när barnen sjunger på skolavslutning, bröllop, dop osv. Sorgliga filmer och böcker. Fina texter i musik.  Nyheter om när något ont hänt barn kan göra mig helt förstörd.


Vad gjorde dig arg senast? Stressilska idag när jag stod och bakade och vi inte hade ägg hemma.


Vad åt du senast? Min nybakta Rabarberkladdkaka.


Vad är fånigt? Människor som inte kan se längre än sin egen inskränkta värld och tror att alla andra har samma förutsättningar som de själva.


Vad är gott? Åh fråga nästan hellre vad är inte gott, lättare att svara på! Hot Sweet Chili-chips, kräftor, nystekt regnbåge, grillad kyckling, ett mustigt rödvin, iskall öl... And on and on...


Vad är ditt guilty pleasure? Chips och YA-böcker!


Vad är ditt problem? Ständig tidsoptimist.


Vad är ditt naturliga sinnestillstånd? Glad och metodisk tror jag. =) Är nog en typiskt list-människa, nästan dagligen gör jag listor.


Vad är du inte? Morgonpigg. Fyy för väckarklockor!


Vad är ditt mest använda kraftuttryck: Haha tror jag förfinat språkbruket något för barnen, mitt mest använda är nog "BAJS!", annars sånt jag inte vill skriva.


Vad tycker du inte är jobbigt? Fixa och dona med egna idéer och inspiration, det bara flyter på. Sånt som inte är påtvingat.


Vad ger dig energi? Samma svar som ovan. Och att läsa, sy, bara sitta och ta det lugnt och vara nära mina kära.


Vad är jobbigt? När det blir för mycket på agendan, för lite sömn och att behöva räkna matte.


Vad gjorde du nyss? Donade i tvättstugan här på jobbet.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...