onsdag 22 juni 2011

Min nya baby!

Igår på eftermiddagen knackade det på dörren, och utanför stod en trevlig man med ett stort paket, (haha, låter som början på nån porrfilm!;o)) Paketet var från utlandet. Visste ju direkt att det innehöll min skatteåterbäring; Min nya overlockmaskin! Beställde från England (billigare än från Sverige), för en del av pengarna jag fick tillbaka på skatten. Den är så fin! Nu gäller det att testa testa testa så jag lär mig den. Babylock Prestige 750DS.



För er som är nyfikna: Denna typ av maskin har 4 trådkoner man kan använda samtidigt (till skillnad från en vanlig symaskin där man använder övertråd och undertråd), och 2 nålar (inte som tvillingnål som sitter ihop) (finns oxå overlockmaskiner med bara 1). Den skär av sömsmånskanten samtidigt som man syr, och är optimal till stretchiga tyger! Dessutom är den snabb! Woohoo!!!! Mitt syhjärta är lyckligt!

Och för ännu mer info beställde jag maskinen här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow, vilken maskin=). är lite avis, skulle behöva byta ut min maskin, men här finns inga pengar som vanligt...hoppas du får kul med nya leksaken hihi=)
kram!!

Linnie sa...

Hej, jag funderar på att beställa denna maskin och undrar hur du tycker att den fungerar? Såg att inlägget hade några år på nacken men dina upplevelser av denna maskin skulle vara guld värda att få veta! Jag har en Husqvarna s15 också men vill ha en till då jag bor på 2 olika ställen(studerar på ett ställe) så vill ha en maskin vid vardera ort. Jag såg den här maskinen också från SMD men har inte kunnat få fram särskilt många rekommendationer eller recensioner på svenska. Inte många som jag vet om som har den nämligen. Jag vet att babylock imagine är super bra men den prisklassen är ju aningen dyrare. Så frågan blir väl egentligen, vad tycker du om maskinen? Är det en bra maskin om man syr mycket barn och vuxenkläder? :) Svara jättegärna, du kan kommentera ett inlägg i min blogg så jag får svaret till mig :)

Http://Nouw.com/Linnie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...