måndag 22 juni 2009

Måndag med ogräsrensning, myrbett och grillning + en liten film!

Klämmer in ett sista inlägg innan jag lägger mig...fast det borde vara dax nu! Idag har det varit nästan ännu varmare än igår. M satte upp party-tältet/paviljongen på altanen, så nu är vårt provisoriska tak uppe. Satt där ute och åt frukost och bara njöt, tycker inte om att sitta direkt i solen och äta frukost. Läste litegrann...

Sen tog jag itu med våra rabatter som fått sorgligt mycket ogräs. Ouch, min rygg vad den värkte sen! Men nu är det gjort iallafall. Synd bara att man vid rabatten bakom garaget inte kan stå still för då blir man uppäten av myrorna, små ettriga röda myror som biter stora köttstycken av en! Fick ett bett och det svider länge och kliar. Vet nån vilken sorts myror det är? Inte pissmyror, de är svartröda, dessa är mindre och helröda. Vi har försökt få bort dem, hämtat medel hos Anticimex som man vattnade med, men det hjälpte inte mycket.

M satte också upp Kirons lilla tält till hans stora förtjusning. Vi tog en sväng på stan, blev lite rea-shopping. Shorts, kallingar och sockar till M, pyamas till Kiron, trosor och sommarskor till mig! =) Ska sätta ut bild på skorna imorgon om jag kommer ihåg. Trosorna behöver ni väl inte se, haha! =)

Sen vi handlat på Coop blev det hem, start av grillen och vi grillade dessa...
Mmm, grillspett, var så himla gott, med potatisgratäng till!

Hyrde film ikväll, "Rovdyr", en norsk rysare, ganska läbbig, och blodig. Helt klart sevärd.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...