lördag 30 september 2017

En lugn stughelg!

Förra helgen tog vi en välbehövlig stughelg! Har längtat dit flera veckor nu men det har alltid varit massa annat som gjort att vi inte kunnat åka. Men nu kom vi äntligen iväg. Var så skönt och som sagt välbehövligt, jag hade sån otroligt jobbig PMS i fredags så jag var helt väck psykiskt och fysiskt, och en lugn stughelg var precis rätt recept. Min PMS har blivit värre de senaste månaderna tyvärr, speciellt psykiskt och denna gång var det extremt! Tur att det går över men det är väldigt påfrestande när man är mitt i det!
 
Lugnt var det som sagt! Vi kom upp till middagstid på fredagen och hann mysa en stund innan barnen la sig. Jag somnade också ganska tidigt förståeligt nog, vi började se på en film men jag slocknade inom kort. 



På lördagen släppte PMSen ganska mycket (mensen kom!) tack och lov och jag var piggare men mådde ändå inte bra.
Mattias och Tiril timade upp och högg massa ved för att det ska hinna torka till kommande besök i höst! Mattias tömde också båten och grejade lite inför hösten, han håller sig alltid väldigt sysselsatt uppe i stugan. =)

Hösten är ju så fin, fast jag ju alltid får ett vemod i mig denna årstid. Men vackert är det!



Tog en promenad, som jag gör i stort sett varje dag, är så skönt att bara gå och låta tankarna vandra fritt. Här är vår stuga från andra sidan sjön. =)


Tiril fick sin första fiskfångst! Liten men stolt tjej, hon drog sen upp fler!

På lördag kväll orkade jag se film och mysa, behövde myys!
Som sagt en lugn och skön helg, och härligt att vara i stugan. Vi åt middag hos mina föräldrar på söndagen och for sen hemåt Härnösand igen. Vi får se när vi kommer upp till stugan nästa gång, som alltid finner jag ett lugn där som bara finns just där!
Den här veckan har jag min intensivaste jobbvecka, 5 nätter=51 timmar och 45 minuter och det är tråkigt när det går ut över familjelivet. Men snart är den gjord!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...