fredag 25 augusti 2017

Bröllop i Järvsö!

Lördag 12 Augusti var vi bjudna på bröllop nere i Järvsö! 
Barnen sov hos Horns, så vi fixade oss på morgonen och åkte ner med husbilen vi lånat av svärfar. =) 
 
 
Min klänning hade jag hittat på H&Ms rea, jag är ju en sucker för långklänningar!

De lyckliga tu var Mattias kompis Johan, och vi är även bekanta med Malin, ett vackert par. =)
 
Det var ett så himla fint bröllop, allt var genomtänkt i minsta detalj, så imponerad av all tid de lagt ner! Brudens mamma hade skrivit in och utmarsch, de hade en folkmusikgrupp "Jarsefolk" som spelade marscherna och sångerna i kyrkan.
Brudparet hade själva sytt sina och brudföljets kläder, samma mönster i alla plaggen men i olika färger. Mönstret gick även igen på tårtorna!

Efteråt var det fest i en gammal skola. Mysigt! De hade inte sån tur med vädret men det gick att vara ute och lufta sig ändå, spöregn till och från under kvällen bara.





Jag och Mattias var ganska så trötta så vi drog oss tillbaka redan vid 00-snåret, i vår lånade husbil. ;) Första gången jag sovit i en sån, men det var mysigt i regnet! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...