torsdag 6 juli 2017

Första semesterdagarna i stugan!

Hello! =) 
Tiden rusar och jag har haft semester i två veckor redan. Gah! 
9 av de 11 första dagarna på semestern var vi i stugan, blev nån dag hemma där emellan då det var dyngväder. Första dagarna i stugan var det lite mulet och så men sen har vi haft väldig tur med vädret, fått lite färg! =) 

Det har varit såå härligt att vara där, och jag har även tagit mig tid till träning vilket känns jättebra. Mattias har fixat duschen och det blir ju mycket mer frihet att kunna träna då känns det som, slippa välja mellan alternativen slänga sig i sjön eller åka ner och låna mina föräldrars dusch. 
Det har mest blivit promenader och flera joggingturer. Magisk lockande miljö att springa i! 





Lite TV-mys, måste ju bl.a. såklart se Morden i Midsomer nu när det går på sommaren! 
Badande, solande och massa relax! 

 Fiske också. ;) 

 Och katterna trivs! 

 Morgnar med frukost nere vid sjön i solen, och kvällar med dito kvällssol. Underbart! Sånt som gör att man klarar resten av året! 
 En kväll invigde vi Vildmarksbadet... Bästa möjliga läge! 

Jag har fått någon kväll med läsning på altanen... Sandemo såklart! 

Vi for en solig dag på Flogstabadet med de flesta ur familjen Horn! Lyckades bränna ryggarna både jag och Mattias men han var värst...;)) Man blir som lätt lite lyrisk när värmen äntligen kommit! 


 1 Juli blev det äntligen badpremiär i sjön för min del! 19,5 grad var det då, varit uppe på 21 grader samma dag. 

Vi for hem i söndags från stugan, hade en dag hemma innan vi gav oss iväg på barnfria dagar med Theres och Samuel. Skriver mer om det sen! 
Jag har någorlunda lyckats uppehålla även styrketräningen, haft med vikter till stugan och kört anpassade pass efter det, och såklart blev det ju hemmagym när vi kom hem. ;) 
 Hann också med att äntligen se sista avsnittet av SKAM! ÅÅÅ vad fint det var, tårarna rann! Så bra serie! 

Idag kom vi hem från barnfria dagar och nu laddar vi om för nästa äventyr, med barnen! Ha det gott! 


1 kommentar:

Maria sa...

Åh så mysigt ni haft! Som jag sagt så många ggr tidigare så avundsjuk på er stuga! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...