söndag 26 mars 2017

Strandlunch, vänner och bio!

Hej! 
Vilken härlig helg vi haft! Underbart väder (fast blåsigt) så vi har varit ute ganska så mycket. 
Igår var jag på stan en sväng och fixade present till Mattias, och sen hade vi bestämt lunch på Smitingen med familjen Wusch! Vi kom dit lite före. Varmt i solen! 




 Vi hade klätt oss väl och solen var som sagt varm så frös inte ett dugg fast det blåste. Barnen blev blöta om byxbenen förståeligt, svårt att låta bli vattnet! 
 Grillade chorizo och grillkorv till lunch, på en engångsgrill men lika gott ändå! =D Det var ganska mycket folk där, fast det syns ju inte på bilderna. ;) 
Mysiga timmar! 
Barnen hittade en död Ishavsgråsugga, precis som förra gången vi lunchade här med Wusch´s. 



Väl hemma så tog jag itu med märkningen av klädloppis-plaggen några timmar medan M snart började med maten, grillade baconlindade kycklingfiléer och baconlindad sparris. GOTT! 

Sen kom Wusch´s strax över på några glas, vi satt i uterummet som var jätteskönt och varmt, vi har ju också infravärmare och liknande så det är inte bara solen som värmer upp. 


W stannade till 22-tiden, sen såg jag och M komedi "The Nice Guys" som var ganska rolig, men jag slumrade till mot slutet, lagom trött man blir av en utedag! Men Mattias somnade till fredagens film så nu är vi even. ;) 

Idag har jag fortsatt med klädmärkningen, men nu på eftermiddagen hade vi bokat bio! Vi hade fått presentkort av Marianne i julklapp! ÄNTLIGEN fick jag se "Skönheten och odjuret", med svenskt tal, men ändå fantastisk! Kommer se den på engelska sen när den kommer ut. Tårarna rann på mig typ halva filmen för allt var så fint, musiken och scenerna, den var så bra! Liiite lång kanske men barnen var väldigt duktiga och tyckte också den var jättebra, var kanske nåt sångnummer som kunde ha kortats av. 
Nu har vi ätit lite middag, blev beställa från Minikrogen. Jag ska fixa månadens räkningar och barnen ska snart hoppa i säng. 

Helt underbar! 

1 kommentar:

Maria sa...

Mysig helg! Avis på er som kunnat vara ute i det fina vädret i helgen! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...