tisdag 31 januari 2017

Veckomatsedel, Viltlax och träningsmaskin!

                                      Hej hej! 
Idag har som sagt båda barnen varit hemma. Tiril har inte haft någon feber, men Kiron har haft mellan 38-38.9 hela dagen. Så det har varit väldigt lugnt här idag.

Funderat ut veckans matsedel!
MÅN: McDonalds (även jag fick på jobbet. ;))
TIS: Köttbullar i brunsås, potatis
TORS:  Vitfisk i kokosmjölk, ris
FRE: Ugnskorv, mos (H jobbar kväll)
LÖR: Fläskfilé i krämig dragon-och senapssås, strips
SÖN: Fryspizza (H jobbar kväll)

Recepten på Bondomelett och på Vitfisk i kokosmjölk kommer ni till om ni klickar på namnen. Här kommer ett recept jag lagt ut för många år sen fast utan bild, och som återkommer titt som tätt på vår matsedel: Viltlax. Mycket godare än det låter med lingonsylt i såsen! 



VILTLAX
4 laxfiléer
2 1/2 dl grädde
2 msk lingonsylt eller svartvinbärsgelé
2 msk vilt & kantarellfond
2 tsk timjan
Peppar
Lägg filéerna i ugnsform. Blanda alla ingredienser och häll över. In i ugnen 200 grader ca 20-25 
min! Servera till t.ex. pressad potatis, supergott! 

Idag har jag spånat en hel del på Tirils kalas. Vi har skrivit inbjudningskorten och M ska fixa så de kommer till mottagarna imorgon förhoppningsvis. Ikväll satt jag och skruttan och klippte ut en massa pyssel, lite dekor och kul saker att göra på kalaset. =) Finns ju mycket gratis material att skriva ut, jag kan länka till lite tips sedan! 

Mattias har hämtat upp en Multigym-maskin i Kramfors (köpt på fejjan), roddat om i hobbyrum och lekrum så skänken står där nu, flyttat Kallax-hyllan m.m. Stök-kaos i lekrummet just nu så ni får se senare, men j-ligt trångt tycker jag iallafall men maken är nöjd... =P Jaja jag lär väl kanske använda denna jag med, kan ju hoppas. ;)
Nu har vi alltså detta Multigym, träningsbänk med skivstång och benlyft, crosstrainer och motionscykel, magbänk, chinsstång för dörröppning, plus alla lösa vikter och hantlar, boll osv.  Nu KAN han väl inte behöva mer?! 
 

Han har inte invigt den än, gick och la sig tidigt. 
Själv har jag tränat ett styrkepass med gymboll. Tänkt se nån film innan jag lägger mig, behöver lite romantik tror jag... Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...