tisdag 3 januari 2017

Enkät om 2016!



1. Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Ja, både positivt och negativt. Bland det positiva: Gick med i en orden. =) Åkte till Högbonden. Besökte (inte bara passerade genom!) Stockholm, med Gröna Lund och Skansen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga, som vanligt. ;)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2016?
Ja, men inte förstagångsföräldrar.

4. Dog någon som stod dig nära?
Fina Carina, barnens bonusfarmor. :´(

5. Vilka länder besökte du?
Inga.

6. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
Mer glädje och känsla av tillräcklighet. Jag har psykiskt mått ganska dåligt ofta 2016.

7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
30 November då mamma fick en stroke, och 20 mars då Carina dog. =(

8. Din största framgång 2016?
Att jag läste och klarade av "Äldres Hälsa och Livskvalitet" 200 p trots väldigt tung period psykiskt.

9. Största misstaget?
Stressa för mycket, vara tidsoptimist och ha större förhoppningar än vad jag hinner med. (Återigen!).

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, bara de vanliga envisa sjukdomarna, magsjuka deluxe och förkylningar.

11. Bästa köpet?
TVn? Trots tvunget inköp är man nöjd. =) Annars kanske nån av mina balklänningar som jag haft så kul i. Gillar också min nya mobil, fast den fick repareras efter några månader.

12. Sämsta köpet?
Hmmm... surfplatta eller telefon som gick sönder efter någon månad? ;)

13. Vad spenderade du mest pengar på?
TV tror jag. Elektronikprylar överhuvudtaget som gått sönder, många. Eller kanske innerpanelen till uterummet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
Först och främst: Disturbed-"Sound of Silence"!   Kansas-"Carry on Wayward son", Alan Walker-"Faded", Miriam Bryant-"Ett sista glas",Justin Bieber-"Love Yourself", Vigiland-"Pong dance" "The Greatest"-Sia, Kendrick Lamar. Mfl....


15. Var du gladare eller ledsnare 2016 jämfört med tidigare?
Helt klart mer ledsen. Mycket oro, ångest, sorg och ledsamheter, stunder när jag trott att jag ska gå sönder. Många fina stunder detta år också, men i överlag mer ledset.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Slappnat av. Bibehållit träning konstant och inte ha sån stress på mig för annat hela tiden. Se det fina som finns framför mig och hinna njuta av det också.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Gråtit, grubblat och varit orolig.

18. Vilken var den bästa boken du läste?
"Lejontämjaren" av Camilla Läckberg, "Rekviem" av Lauren Oliver (sista i en serie), "Livet efter dig" av Jojo Moyes


19. Bästa biofilmen?
Sett fyra, "Star Wars VII-The force awakens", "Hitta Doris", "Fantastiska vidunder" och "Star Wars-Rogue One". Och av dessa tror jag att jag gillat "Star Wars VII-The Force Awakens" bäst. ;)


20. Favoritprogram på TV?
Midnattssol, Svartsjön, och sen "TV": Penny Dreadful, Miss Fisher Murder Mysteries, Game of Thrones och Supernatural såklart!

21. Bästa stället du var på/i?
Stugan och Fönebo! Stockholm var också helmysigt.

22. Största musikaliska upptäckten?
Alan Walker skulle jag tro...

23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång?
Blont mörkblont och lite annat blont. ;)

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Vi hade magsjuka i familjen! Men  på tillfriskningsdygn så det blev ändå en fin födelsedag med bara familjen. Frukost och presenter på sängen, mysdag i uterummet med lite tårta och sen pizza/sallad från Minikrogen. Avslutade dagen med filmmys först med barn och sen utan. =) 

25. Hur tillbringade du julen?
Med släkten i tre dagar här hemma. Mamma fattades. =(

26. Hur tillbringade du midsommar?
I soliga stugan med familjen, jobbade sedan natten.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Klänningar, klänningar! Helst långklänningar! Lager på lager, leggings, jeans och kofta.

28. Vad fick dig att må bra?
Lugn och ro, att läsa bra böcker. Stunder att andas och inte ha något inplanerat. Familjetid och partid och jämnvikt med roligheter med släkt och vänner. Stugan. Solsken och sommar. Pyssel, handarbete och sömnad. Träning.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att inte mina nära och kära blev sjuka. Att man inte mister eller känner att man håller på mista de man bryr sig om, på ett eller annat sätt. Att världen i stort vore tryggare och ljusare!

30. Vem saknade du?
Vid speciellt högtider har det ju märkts att Carina är borta, och nu i jul och nyår när mamma varit sjuk har jag saknat henne så. Och jag önskar också att jag fått umgås mer med en del personer.

31. Den/de bästa nya personen/personer du träffade?
Barnens kusin Luke vinner nog där! 9 år och första gången vi träffades nu i sommar, en härlig kille.

32. Högsta önskan just nu?
Att alla håller sig friska, att 2017 blir ett bättre och gladare år med mindre stress, oro och ledsamheter. Att vi kan få bättre jämnvikt i vår vardag, nu är vissa veckor så ojämna så vi knappt hinner ses och glöm att barnen ska kunna ha någon fritidsaktivitet. =(

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...